Extindere: Jacuzzi pariaza pe clasa medie

Ziarul Financiar 27.05.2009
Grupul american Jacuzzi, unul dintre cei mai mari producatori din lume de produse de wellness, intentioneaza sa se extinda puternic in urmatorii doitrei ani pe piata romaneasca, dupa ce a deschis primul showroom de pe piata locala, datorita cresterii puterii de cumparare si formarii clasei de mijloc.
„Piata romaneasca este polarizata si nu exista o clasa medie dezvoltata. Cele mai mari vanzari sunt pentru produsele scumpe si mai putin pentru cele mai ieftine. Insa credem ca in urmatorii ani segmentul mediu al pietei se va dezvolta", afirma Sergio Lozei, export area manager al Jacuzzi Europe. Jacuzzi a realizat anul trecut vanzari de 800.000 de euro in Romania, apropiate de cele din Polonia sau Elvetia, tari mult mai dezvoltate.
Desi cazile cu masaj Jacuzzi pornesc de la 1.000 de euro, printre cele mai vandute produse in Romania se numara o cabina de dus din corian cu geam special care isi modifica culoare in functie de luminozitate, cu un pret de 21.000 de euro fara TVA sau minipiscina pentru spa de 16.900 de euro fara TVA.
Investitia in noul showroom, care se ridica la 310.000 de euro, a fost realizata de compania Hidrotek, importatorul exclusiv al marcii Jacuzzi.
„Discutiile cu reprezentantii grupului Jacuzzi au inceput in urma cu un an si jumatate, iar anul trecut am achizitionat locatia. Chiar daca intre timp a venit criza am decis sa mergem inainte cu aceasta investitie, pentru ca putem avea un avantaj fata de competitori, care in aceasta perioada reduc costurile", explica Lucian Azoitei, unul dintre actionarii Hidrotek.
Azoitei impreuna cu Cosmin Paun mai detin si Pazo Grup, importatorul placilor ceramice italiene Marazzi, care a inregistrat in primul trimestru o crestere de 15% a vanzarilor, datorita proiectelor incepute anul trecut si aflate in stadii avansate, insa pentru acest an in cel mai optimist scenariu cresterea cifrei de afaceri va fi de 10%, pana la 11,5 mil. euro.
„In primul trimestru vanzarile au crescut pentru ca se lucreaza la santierele deschise anul trecut, insa previziunile pentru perioada urmatoare sunt sumbre, pentru ca nu mai sunt incepute proiecte noi. Ne vom indrepta mai mult catre clientii finali si mai putin catre proiecte", afirma Azoitei.
Pazo sa aflat anul trecut in negocieri avansate cu doua companii straine de profil, insa acestea nu sau finalizat din cauza crizei. Actionarii Pazo Grup urmau sa obtina circa 10 mil. euro pentru vanzarea companiei in mai multe etape.