Ursus are un buget de promovare cu 15% mai mare

Autor: Adriana Rosoga 28.05.2009
Ursus Breweries, filiala locala a SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, are un buget de promovare cu 15% mai mare fata de anul trecut.


„Strategia noastra a fost gandita pe termen lung, inainte de a incepe criza. Nu vom renunta la aceasta strategie si nu o vom modifica, iar principala directie ramane investitia in brandurile proprii. Bugetul alocat anul acesta pentru promovare a crescut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut", spune Gabriela Cretu, trade marketing development manager al Ursus Breweries.
Producatorii de bere sunt printre cei mai mari investitori in publicitate pe piata locala, anul trecut cheltuielile berarilor in publicitate insumand circa 208,6 mil. euro la rate card, potrivit companiei de monitorizare AlfaCont.
Ursus a cheltuit in 2008 cel mai mult pe promovare, circa 70,4 mil. euro, la rate-card pentru 32.000 de spoturi, cu 23% mai mult fata de 2007.
Principalii competitori ai companiei, Heineken si InBev, au avut cheltuieli de publicitate la rate-card de circa 55,2 mil. euro, pentru 27.400 de spoturi, respectiv 43 mil. euro pentru 17.900 de spoturi, arata datele aceleiasi surse. Cu toate acestea, in 2008 cei mai mari investitori in publicitate din industria berii, Ursus Breweries, Heineken Romania si InBev Romania, au investit cu 8% mai putin fata de 2007, din cauza franarii puternice a bugetelor de promovare in ultimul trimestru pe fondul crizei financiare pe plan local.
Ursus Breweries, filiala SABMiller, a decis sa promoveze de la inceputul anului mai mult de un brand, iar din aprilie are campanii publicitare atat pentru Timisoreana, brand situat pe segmentul mainstream, cat si pentru marcile Ursus, situate pe segmentul premium, Ciucas si Bere Azuga, pe economic.
„Pentru promovare am urmarit mediile favorabile pe fiecare brand de bere. Pentru Peroni si Ursus ne-am orientat catre zona online si presa scrisa pentru ca targetul sunt persoanele cu venituri ridicate si care au acces la internet, iar pentru brandurile mainstream incercam sa balansam si mergem catre presa scrisa, TV, radio si internet", spune reprezentantul Ursus Breweries.
In primul trimestru din 2009 valoarea campaniilor de promovare derulate de berari a fost cu 40% mai redusa fata de perioada similara a anului trecut, la 26,9 milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card), conform datelor companiei Alfa Cont.
Ursus Breweries a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 300 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, in timp ce cota de piata anuntata de companie ajunge, potrivit ultimelor date disponibile, la 29% din piata.