Napochim cauta clienti in America de Nord

Autor: Laurentiu Cotu 03.06.2009

Conducerea companiei Napochim din Cluj-Napoca, producator de mase plastice, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 3,8 mil. euro, ceea ce reprezinta o stagnare a indicatorilor financiari fata de anul trecut. Compania clujeana a incheiat anul 2008 cu vanzari totale de aproximativ 3,8 mil. euro, in scadere cu 5% fata de anul precedent, cand afacerile Napochim au ajuns la 4 mil. euro.

„Efectele crizei financiare se resimt si asupra companiei noastre in ceea ce priveste incasarile, astfel ca in momentul de fata trebuie sa recuperam o parte din banii pentru activitatile desfasurate inca din luna februarie. Nu vrem sa facem disponibilizari si vom mentine numarul de angajati ai companiei la 180 de persoane’’, a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei Napochim, Cornel Porumb.
Potrivit reprezentantilor Napochim, scaderea vanzarilor companiei in 2008 fata de anul precedent a fost influentata si de preturile in crestere la principalele materii prime utilizate. Napochim s-a confruntat si in anul 2007 cu preturi in crestere la materiile prime, care au avansat cu 10-20% fata de anul 2006.
„Scoatem in mod constant pe piata produse noi, iar incepand din acest an vom colabora cu un nou client din America de Nord. Vom pastra in procesul de fabricatie produsele care ne aduc profit din segmentul bunurilor de larg consum’’, a spus directorul general al companiei Napochim. Ponderea exportului va ajunge in acest an la 30% din totalul cifrei de afaceri al companiei, in crestere cu 5% fata de anul 2008.
„Anul trecut, importurile au fost favorizate de evolutia pozitiva a leului in lupta cu euro, insa odata cu cresterea monedei europene in raport cu leul, se constata o diminuare a importurilor. O solutie in lupta cu recesiunea globala ar fi pentru compania noastra cresterea ponderii exporturilor in cifra noastra de afaceri. Piata s-a restrans din cauza lipsei lichiditatilor si estimez pentru acest an o scadere a acesteia, insa din a doua jumatate a anului in curs, dupa parerea mea, efectele crizei financiare se vor mai diminua’’, a spus Cornel Porumb.
Compania a anuntat anul trecut demararea unui proiect de investitii in valoare de 2,5 mil. euro in vederea achizitionarii de utilaje si echipamente, investitie ce urmeaza sa fie finalizata in acest an. „Suntem nevoiti sa investim in retehnologizare pentru a fi competitivi pe piata’’, a mai afirmat Cornel Porumb.
Compania clujeana a derulat si in 2007 un program de investitii in vederea achizitionarii de utilaje si echipamente, masini de sudat, efectuand si innoirea liniilor de productie de folii din PVC. Napochim produce articole de menaj si bucatarie, articole pentru echiparea bailor, rechizite scolare, ambalaje, ghivece, folii si sisteme de izolatii.
Printre furnizorii importanti de materii prime ai Napochim sunt firmele Arpechim, Oltchim si Rompetrol Rafinare, principalii parteneri externi de afaceri ai companiei fiind din Italia, Franta si Ungaria. Compania Napochim are o retea de distributie proprie, care acopera toate judetele tarii, iar unele produse sunt livrate prin retelele de hipermarketuri.
Compania Napochim a fost infiintata in anul 1950, desfasurand activitati de prelucrare a maselor plastice. In anul 1990 a avut loc privatizarea firmei, asociatia salariatilor PAS Napochim detinand 51,11% din actiuni, un alt actionar important fiind S.S.I.F. Broker cu o participatie de 13,17%, restul de 35,71% dintre actiuni aflandu-se in posesia unor persoane fizice.
Actiunile companiei Napochim sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti, compania incheind ultima sedinta de tranzactionare la pretul de 0,0656 lei pe actiune, la o capitalizare de 4.129.851 de lei, capitalul social al firmei fiind de 6.353.617 lei.
Numarul de salariati ai firmei clujene este de 180 de persoane. Principalii concurenti ai Napochim pe piata autohtona sunt firmele Limpack, filiala din Romania a grupului francez Limpack International, Coobox, austriecii de la Petruzalek si companiile din Romania, Prodplast, Plastor Munplast si Sterk Plast.