Sfarsitul goanei dupa cel mai mare mall

Autor: Catalin Stefancu 04.06.2009
Planurile de a impanzi tara cu centre comerciale au fost schimbate de catre criza si maturizarea consumatorului autohton, scrie revista Business Magazin in numarul din aceasta saptamana.
„Mallurile care sunt deja deschise nu se vor inchide, dar nici nu se vor mai construi prea multe altele - cel putin pentru cativa ani de acum incolo", a declarat Ali Ergun Ergen (foto), managerul care a supervizat dezvoltarea si administrarea zonei de retail a proiectului Baneasa, precum si a celor doua centre comerciale din portofoliul Anchor Grup - Bucuresti Mall si Plaza Romania. Din datele colectate de Business Magazin in urma cu un an pentru realizarea suplimentului Centre Comerciale reiese ca in acest an ar fi trebuit inaugurate circa 25 de centre comerciale noi; ultimele informatii disponibile arata acum ca numarul inaugurarilor din 2009 urmeaza sa fie de aproximativ 15, dintre care opt sunt proiecte amanate de anul trecut. In ultimele luni vanzarile din malluri au scazut nu doar pe fondul noilor conditii economice, cat si pentru ca potentialul real al multor orase si regiuni din Romania a fost supraestimat de euforia cresterilor generale din ultimii ani. Oana Iliescu, codirector executiv al DTZ Echinox, considera ca un oras cu pana la 200.000 de locuitori nu poate sustine mai mult de un centru comercial de tip mall, iar acesta trebuie sa fie bine amplasat, corect dimensionat si cu un mix adecvat de chiriasi. „Poate si un parc de retail localizat undeva la marginea orasului. Dar sa discutam de doua malluri intr-un oras ca Arad sau Ploiesti mi se pare un pic curajos in momentul actual."