L'Oreal: Industria frumusetii din Romania nu este in criza

Autor: Mediafax 04.06.2009
Piata de cosmetice este mai putin afectata de criza economica, deoarece consumatorii nu renunta la produsele de infrumusetare si ingrijire, ci se orienteaza catre branduri mai ieftine, vanzarile in 2009 urmand sa creasca cu 10%, a declarat country managerul L'Oreal Romania, Richard Matalon. "Industria frumusetii din Romania nu este in criza, iar piata continua sa creasca spre deosebire de alte tari unde pietele sunt mature. Eu nu am remarcat schimbari majore. Este drept ca femeile poate cumpara acum branduri mai ieftine, pentru a face economii, dar continua sa se ingrijeasca", a apreciat Matalon. Anul trecut, romanii au cumparat produse cosmetice in valoare de 1,8 miliarde lei (500 milioane euro), potrivit datelor furnizate de companie. Astfel, produsele de make-up au totalizat 275 milioane euro, in scadere cu 16%, iar deodorantele 178 milioane, cu 6% mai putin fata de 2008. Cea mai mare crestere a avut-o segmentul de parfumuri, de 12%, la 328 milioane lei. "Piata din Romania este una din cele mai mari din regiune, cu un potential de crestere foarte mare pentru ca nu sunt la fel de multe magazine ca in Ungaria sau Slovacia. In ultimii cinci ani s-a modernizat peisajul de retail din Romania prin deschiderea de noi magazine care au facilitat accesul romanilor la produse cosmetice", a precizat reprezentantul L'Oreal Romania. Romania ocupa penultimul loc intr-un top care cuprinde 13 tari din Europa de Sud-Est privind cheltuielile anuale pe cap de locuitor pentru produse cosmetice, cu 17 euro, potrivit L'Oreal.