Micii comercianti inchid afacerile din magazinul Unirea

Autor: Cristi Moga 08.06.2009
Aproximativ 20 de spatii ale unor magazine mici au fost inchise in ultima perioada in cadrul centrului comercial Unirea Shopping Center din Capitala, aflat in proprietatea familiei Adamescu si unul dintre putinele proiecte pentru care retailerii se luptau in ultimii ani sa obtina spatii de vanzare.
Motivele care au provocat aceasta situatie sunt legate atat de scaderea vanzarilor de imbracaminte in aceasta perioada, cat si de lipsa unor ancore puternice in aripa Calarasi a proiectului, unde sunt cele mai multe spatii goale. "Cand ai intr-un centru comercial zone cu branduri importante, dar si portiuni - etaje sau aripi - cu magazine "no name", apar diferente mari intre numarul vizitatorilor din aceste zone. Acolo ar fi nevoie de un client foarte mare, care sa ocupe tot spatiul. Problema este insa ca acel culoar este foarte ingust", a declarat un consultant de pe piata de retail. Reprezentantii Unirea nu au precizat situatia exacta a spatiilor comerciale pana la inchiderea editiei.
Printre magazinele inchise in aripa Calarasi se numara Alex Trading, Red Fashion, Tabu Shoes sau Madoc Jeans and Sportswear. Spatii goale se gasesc si la etajul trei al proiectului, dar si la parter, atat in aripa Calarasi, unde intrarea se face prin bulevardul Corneliu Coposu, cat si in aripa Splai.
Nivelul mediu al chiriilor in Unirea este de circa 40 de euro/metrul patrat lunar, potrivit celor mai recente date disponibile, proiectul comercial avand cel mai mare numar de vizitatori din Bucuresti, aproximativ 40.000 de oameni zilnic.
Poate cea mai importanta miscare din retailul autohton in acest an a fost aducerea Zara la parterul magazinului Unirea, in locul unitatii Media Galaxy.