"Ziua Barbatului" a fost scoasa la vanzare de gigantul InBev

Autor: Diana Tudor Stoica 14.06.2009
InBev Romania, creatorul brandului de bere Bergenbier si al uneia dintre cele mai puternice campanii de promovare de pe plan local, "Ziua Barbatului", a fost scos la vanzare de Anheuser-Busch InBev "la pachet" cu alte sase companii detinute in Europa Centrala si de Est, scrie Reuters citand cotidianul belgian Le Soir.
Cel putin un fond de private equity, CVC Partners, unul dintre cele mai mari fonduri de investitii la nivel mondial cu sediul in Luxembourg, este interesat de preluarea acestor operatiuni, considerate de grupul AB InBev ca fiind foarte fragmentate si non-strategice.
"Ma surprinde decizia pentru ca nu este un grup care ar da impresia ca ar avea probleme de strategie. Pana acum nu am mai auzit de companii din industria berii care sa-si vanda operatiunile din patru - cinci tari", a spus Marian Tescaru, managing partner al casei de investment banking Altria Capital, specializata pe fuziuni si achizitii.
O alta motivatie puternica a producatorului de bere este faptul ca renuntarea la aceste companii ar aduce in buzunarele AB InBev cateva miliarde de euro, suma care ar acoperi o parte din datoria de peste 50 de miliarde de dolari realizate in urma achizitiei producatorului american Anheuser-Busch.
Doar din vanzarea InBev Romania, companie cu afaceri de aproape 200 de milioane de euro si o cota de piata de 19% in 2008, grupul ar putea obtine peste 330 de milioane de euro, potrivit estimarii realizata anul trecut de ZF impreuna cu Casa de Investitii Capital Partners in anuarul "Cele mai valoroase companii din Romania".
Vezi pagina 20
 
InBev Romania
 
Cifra de afaceri (2007): 188,1 mil. euro
 
Cifra de afaceri (2008): 200 mil. euro*
 
Profit net (2007): 31,9 mil. euro
 
Valoare (2008): 335 mil. euro**
 
* Estimare ZF
** potrivit estimarilor realizate de Ziarul Financiar impreuna cu Capital Partners in anuarul "Cele mai valoroase companii din Romania" din 2008.