Organizatorii CeBit-ului turcesc: Firmele romanesti sa vina in Istanbul

Autor: Victor Kapra 22.06.2009
In ultimii ani, la targurile de IT&C marii producatori s-au intrecut in standuri spectaculoase, gazduind adevarate show-uri menite sa le certifice puterea si cresterile uriase. Odata cu criza si cu scaderea dramatica a bugetelor de marketing, targurile se readapteaza si redimensioneaza.
In Romania, recent incheiatul CERF a fost nevoit, din cauza caderii abrupte a pietei, sa se redimensioneze substantial si sa elimine componenta consumer, rezumandu-se la cea B2B.
In schimb, in Turcia, unde se asteapta o crestere a pietei si in 2009, cel mai mare targ IT&C din aceasta tara, CeBIT Bilisim, pune accent pe consumator si ii indeamna pe expozanti sa vanda produse la standuri.
Exact in ziua in care Bitkom, importanta organizatie profesionala IT&C din Germania, anunta ca sectorul european al tehnologiei informatiei si comunicatiilor va scadea anul acesta cu 1,7% ( pana la 718,6 miliarde de euro), la Istanbul erau facute publice date conform carora acelasi sector va creste in Turcia cu 9,2% - conform oficialilor CeBIT Bilisim.
 
Piata IT&C din Turcia ajunge la 20 mld. euro
Mai precis, industria IT va inregistra in aceasta tara in 2009 un spor de 12,4%, iar comunicatiile 8%, insumand per total 20,4 miliarde de euro. Abia la 31 decembrie aceste cifre extrem de optimiste vor fi confirmate sau infirmate de realitatea pietei, insa un lucru este clar: CeBIT Bilisim, cel mai mare targ IT&C din regiunea euroasiatica si gazduit de Istanbul, se reinventeaza din mers, incercand sa se adapteze crizei.
In acest sens, renunta la tabuuri: daca pana acum targul functiona exclusiv ca o expozitie, in acest an orice participant va avea dreptul, ca bonus de participare, sa si vanda produse IT&C. In plus, s-au "inventat" sectiuni noi, precum cele dedicate solutiilor pentru Corporate Social Responsability sau HD World.
CeBIT Bilisim 2009 se va desfasura intre 7 si 11 octombrie la Istanbul si este varianta regionala a CeBIT Hanovra (organizat de compania germana Deutsche Messe). Anul acesta inregistreaza a zecea editie.
Acest targ se adreseaza, in afara de Turcia, unei regiuni formate din 21 de tari, aparent nu prea bogata in oportunitati, din care fac parte, de exemplu, Iran, Siria, Irak, Moldova, Belarus sau Georgia.
In acest grup au fost integrate insa si tarile balcanice membre ale UE: Romania, Bulgaria si Grecia. 
La editia de anul trecut nu a participat cu stand nicio companie romaneasca, insa organizatorii afirma ca in 2009 romanii ar trebui sa ia in calcul varianta participarii; in conditiile crizei actuale, dependenta de partenerii din SUA poate fi echilibrata de regiunea euroasiatica, exact cea careia ii este dedicat CeBIT Bilisim. Organizatorii au adus ca argument si potentialul pietei turce.
Pentru a le "servi" pe tava expozantilor noi clienti, in iulie si august reprezentanti CeBIT Bilisim vor explora zece mari orase din Turcia intr-un efort de "evanghelizare" a solutiilor IT&C pentru business, iar manageri ai marilor companii industriale si de comert din aceste orase vor fi invitati ca oaspeti la targ in octombrie.
"Speram ca editia din acest an sa atinga acelasi numar de participanti si de contracte incheiate ca in 2008" - a spus Alexander Kuhnel, general manager al Hannover Fair Interpro. Anul trecut au participat 971 de expozanti din 21 de tari si 159.000 de vizitatori din 70 de tari.
"Acest an reprezinta o mare incercare pentru toti, insa pentru companiile IT&C este obligatoriu in aceste vremuri sa arate ca sunt in viata. Iar CeBIT este o ocazie"- a continuat el.