Müller se pregateste sa intre pe piata bulgara

Autor: Diana Tudor Stoica 24.06.2009
Reprezentantii Müller Dairy Ro, filiala locala a producatorului german de lactate cu acelasi nume - infiintata in vara anului trecut, sustin ca Müller a infiintat deja o companie in Bulgaria si ca intentioneaza sa demareze businessul din tara vecina in 2010.
„Ne gandim sa intram pe piata lactatelor din Bulgaria in 2010. In prezent, facem studii de piata si cautam momentul protrivit pentru lansare. Avem deja o companie infiintata acolo, cu care colaboram si avem sedinte comune", a declarat Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al companiei. Potrivit informatiilor disponibile pe internet, Müller Dairy Bulgaria are in prezent sapte angajati, fiind deja recrutati directorul financiar si directorul de supply chain & purchasing.  Primul pas a fost deja facut. Noua gama cu care Müller Dairy Ro intra pe cel mai mare segment al pietei locale de iaurturi cu fructe-mainstream, Pezzi de Frutta, are ambalajul scris atat in limba romana, cat si in bulgara.
„Piata iaurtului cu fructe nu e foarte dezvoltata acolo si consumul este mai mic decat in Romania. Distributia, produsele si consumul difera de la tara la tara, de aceea nu vom avea exact aceeasi strategie pe care am avut-o in Romania, insa vom demara businessul tot prin importuri", a adaugat Granat.
Müller si-a anuntat intentia de a intra atat pe piata romaneasca, cat si pe cea din Bulgaria inca din 2007. Producatorul german a intrat pe piata lactatelor din Romania in 2008, printr-un joint-venture cu grupul Central Bottling Company (CBC) actionar al Coca-Cola Israel, dar si al United Romania Breweries Bereprod, producatorul Tuborg si unul dintre jucatorii pietei locale de bere. Müller are in prezent doar activitate de import si distributie in Romania, cu 83 de angajati, dar are in plan si construirea unei fabrici. Compania este detinuta de International Dairies Corporation, o firma inregistrata in Olanda, potrivit datelor Registrului Comertului.
Reprezentantii Müller Dairy Ro sustin ca filiala locala detine in prezent o cota de piata de 7% (din punctul de vedere al numarului de cupe vandute) din piata iaurtului cu fructe, cu primele doua game lansate, Mix si Froop, detinand in retelele de supermarketuri si hipermarketuri o cota de piata 14%.