Concurenta austriaca pentru CFR Marfa. Austriecii vor sa aiba cate un tren pe zi

Autor: Adelina Mihai 24.06.2009
Compania Rail Cargo Austria, o unitate a cailor ferate austriece, parte a concernului OBB, care a intrat oficial pe piata locala de transport feroviar si estimeaza ca va ajunge la o frecventa de un tren pe zi anul viitor.
„CFR Marfa nu va avea de pierdut, chiar daca intram pe piata ca si concurenti, pentru ca prioritatea noastra este sa atragem mai multi clienti din transportul rutier in transportul feroviar. CFR Infrastructura va avea insa de castigat, pentru ca vom rula un milion de kilometri anul viitor", a precizat Karl Zochmeister, director in managementul transporturilor in cadrul OBB.
Anul trecut, grupul OBB a realizat o cifra de afaceri de 5,5 mld. euro, iar Rail Cargo Austria a raportat un rulaj de 2,5 mil. euro, potrivit estimarilor oferite de George Glavan, directorul subsidiarei locale a companiei.
„Este foarte greu sa dam o estimare concreta a cifrei de afaceri pentru Romania, aproximativ 3 sau 4% din cifra de afaceri a concernului OBB va fi produsa in Romania in 2010, volum realizat in colaborare cu CFR", a mai spus Zochmeister.
Investitiile pentru deschiderea de noi sucursale au fost de cateva sute de mii de euro, la care se adauga cheltuielile pentru achizitionarea celor sase locomotive care vor circula in Romania. „Incepand cu luna iulie, se vor efectua curse regulate, pe coridorul IV paneuropean, Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta. Afacerea este un start-up in Romania. Pana la sfarsitul anului vor circula trenuri mai rar, insa de anul viitor intentionam sa transportam cel putin un tren pe zi", a spus Glavan.