Brandient si GFK au ramas in cursa pentru brandul de tara
Autor:
Mirabela Tiron
28.06.2009
In aceasta cursa s-au inscris 13 companii, una dintre conditiile impuse participantilor la licitatie fiind ca acestia sa mai fi realizat un proiecat de brand turistic, a carui valoare sa fi fost peste 30% din valoarea pusa la dispozitie pentru brandul Romaniei.
Firmele de branding Grapefruit si Branzas Design au iesit astfel din cursa.
„Prima etapa de selectie a fost eliminatorie si a vizat evaluarea capacitatii financiar-economice a companiilor si a celei tehnico-profesionale a consultantilor inscrisi in competitie", potrivit reprezentantilor Ministerului Turismului. Pentru a se califica in etapa finala a licitatiei, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani a participantilor trebuia sa fie cel putin egala cu suma maxima alocata proiectului
Din cei treisprezece ofertanti inscrisi initial, unul a fost descalificat deoarece nu a prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Alti patru candidati nu au indeplinit conditia existentei in portofoliu a unui proiect similar (de brand national sau de turism national).
Cele trei aliante ramase in cursa vor depune oferta pe 7 iulie, cand va fi desemnata castigatoare oferta ce va include „pretul cel mai mic".
Crearea si promovarea brandului turistic va costa 75 de milioane de euro, in toamna urmand sa fie organizata a doua licitatie, prin care se va desemna compania ce va promova brandul turistic.