Primagaz nu se opreste la buteliile lui Borcea

Autor: Roxana Petrescu 05.07.2009

Grupul olandez SHV, specializat in distributia de gaz petrolier lichefiat (GPL), care a intrat pe piata locala anul trecut in urma preluarii afacerii cu butelii a Crimbo Gas, business dezvoltat de presedintele executiv al clubului de fotbal Dinamo, Cristi Borcea, spune ca pe termen mediu are in vedere extinderea si pe alte segmente ale pietei de profil in afara celui pe care il acopera acum.

In afara de piata de butelii, piata de GPL mai are trei segmente, si anume, cel de autogaz si micul vrac.
„Planurile de dezvoltare au in vedere diversificarea activitatilor din domeniul GPL in Romania pe termen mediu", a declarat Andrei Nestor, directorul de marketing si vanzari al Primagaz Romania, brand prin care grupul SHV este prezent in Romania, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, compania detine in prezent la nivelul pietei o cota de 9%, in timp ce doar pe segmentul de butelii Primagaz Romania detine in acest moment o cota de piata de 16%.
Cea mai mare parte a pietei romanesti de GPL este reprezentata de butelii, cu o cota de 55%, urmate de autogaz, cu o pondere de 35%, si micul vrac, cu 10%.
In total valoarea pietei este de circa 400 de milioane de dolari, ceea ce inseamna in volum un rulaj anual de circa 500.000 de tone.
La fel ca majoritatea pietelor, si cea de GPL a fost afectata de criza in prima parte a anului, astfel incat, potrivit unor jucatori, volumele comercializate in primele cinci luni au scazut cu circa 15% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Acest lucru a avut un impact si asupra Primagaz Romania, care spune ca anul acesta compania a inregistrat o usoara scadere a cifrei de afaceri.
Un alt plan pe care cei de la Primagaz Romania il au in vedere pe termen lung este acela de a renunta la brandul Crimbo, potrivit unor declaratii recente venite din partea reprezentantilor companiei.