Yazaki Ploiesti reangajeaza o treime din angajatii disponibilizati

Autor: Alexandru Anghel 08.07.2009

Producatorul de componente auto de origine japoneza, Yazaki, care are doua fabrici in Romania, a reangajat 274 de persoane care au fost disponibilizate in perioada noiembrie 2008 - martie 2009 la unitatea din Ploiesti.
Compania a recurs la aceasta solutie dupa revenirea cu circa 25-30% a comenzilor din partea principalilor clienti, Ford si Toyota.
"Incepand cu luna aprilie a acestui an, pe baza cresterii comenzilor, am reinceput angajarile fiind rechemate 274 de persoane. Fabrica are in prezent 3.500 de angajati, iar fluctuatia lunara de personal este acoperita din grupul disponibilizat anterior", a declarat Roxana Bogan, directorul de resurse umane al Yazaki Ploiesti.
Incepand cu luna noiembrie a anului trecut si pana la finalul primului trimestru din 2009, potrivit datelor furnizate, 1.000 de oameni au parasit compania, 600 dintre ei fiind disponibilizati. Cealalta parte a angajatilor lucra prin contracte de munca pe perioade determinate, care nu au mai fost reinnoite.
"Comenzile clientilor nostri au ajuns aproape la acelasi nivel ca inainte de criza, dar suntem foarte sensibili la variatiile pietei si depindem de durata programelor guvernamentale de masuri anticriza", a mentionat Bogan.
Ea a adaugat ca o parte din angajatii concediati anterior au noi locuri de munca, majoritatea temporare, iar rechemarea in cadrul fabricii are o rata de raspuns care poate acoperi numarul de angajati necesari productiei lunare.
Un alt producator de componente auto, Delphi, a revenit asupra deciziei de a concedia aproape 800 de angajati in Ineu si Sannicolau Mare, dupa ce a notificat Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca cu privire la programul de disponibilizari. Revenirea asupra deciziei de restructurare a fost motivata, la fel ca si la Yazaki, de aprecierea comenzilor pentru componente de automobile de clasa mica.

Comenzile revin, dar afacerile estimate sunt in scadere
Compania a inregistrat o apreciere a comenzilor pana la nivelul de la inceputul perioadei de criza, octombrie - noiembrie, dar reprezentantii Yazaki au mentionat ca volumul de lucru nu a ajuns la nivelul inregistrat in perioada iunie-iulie din 2008.
Majoritatea seturilor de sisteme de cablaje auto sunt fabricate pentru automobile de clasa mica si care au in prezent cele mai mari volume de vanzari pe pietele europene sustinute prin programe speciale de subventionare a achizitiei in urma casarii unui automobil vechi.
"Pentru moment situatia este stabila, dar suntem sensibili la orice perturbare a pietei si depindem de deciziile guvernelor europene privind programele de sustinere a pietelor locale", a spus Bogan.
In cazul principalilor clienti, Toyota si Ford, modelele de automobile incluse in clasa mini si mica sunt Aygo si Yaris si Ka si Fusion, modele care au un pret mediu de 10.000 -12.000 de euro.
Yazaki a iregistrat in 2008 afaceri de 495 de milioane de lei (aproape 135 de milioane de euro), in crestere cu 18% in euro fata de anul anterior.