MyAir este cel mai mare datornic pe Baneasa, cu 1,3 mil. euro. Cine acopera golul lasat de anularea a 7 curse zilnice. Cum comentati?

Autor: Diana Tudor Stoica 23.07.2009

Compania aeriana low-cost MyAir datoreaza 1,3 milioane de euro sub forma de taxe si servicii catre Aeroportul Baneasa, acestea fiind cele mai mari datorii pe care o companie aeriana le are in prezent catre acest aeroport, sustine Gheorghe Mihalcea, directorul Aeroportului Baneasa.

 

Datorii totale de 50 mil. euro

MyAir opera pana in urma cu trei zile, in medie, cate sapte curse zilnice de pe Baneasa catre diferite destinatii din Italia, transportand cate 500 de pasageri pe zi din Romania.

Operatorul a anulat marti seara toate cursele spre Bucuresti, peste 500 de pasageri care urmau sa zboare catre Italia ramanand blocati pe Baneasa.

Potrivit unor surse apropiate companiei italiene, datoriile totale ale MyAir se ridica la aproximativ 50 mil. euro. Actionarii MyAir nu au depus cererea de intrare in insolventa deoarece intentioneaza sa vanda compania, potrivit aceleiasi surse. Reprezentantii MyAir nu au putut fi contactati pentru detalii

"Anul trecut, MyAir a avut datorii de 700.000 de euro catre Aeroportul Baneasa, iar de la inceputul acestui an a mai acumulat datorii in valoare de 600.000 de euro, deoarece compania nu a platit nicio factura emisa", a declarat Gheorghe Mihalcea, directorul Aeroportului Baneasa. El a adaugat ca reprezentantii companiei MyAir urmau sa se intalneasca cu oficialii Aeroportului Baneasa pe data de 28 iulie a acestui an pentru a discuta plata acestor datorii. Potrivit lui Mihalcea, restul companiilor aeriene au fata de aeroport datorii nesemnificative fata de suma acumulata de MyAir.

Autoritatea italiana a Aviatiei Civile (ENAC) a suspendat licenta provizorie a companiei MyAir din cauza datoriilor si a disfunctiunalitatilor acumulate in ultimele zile. Aceasta decizie a intrat in vigoare in cursul noptii de joi spre vineri la ora 12 si un minut a Italiei, respectiv ora unu si un minut a Romaniei. Licenta provizorie a fost acordata de autoritatea italiana pe data de 25 iunie, pe fondul intentiei anuntate de companie de a face o recapitalizare. Pana in acest moment, MyAir nu a adus insa nicio dovada concreta care sa sustina demararea recapitalizarii, potrivit ENAC.

 

Cine preia zborurile MyAir

Compania Alitalia si-a aratat disponibilitatea de a transporta pasagerii care aveau bilete pentru cursele interne din Italia ale MyAir, iar in Romania, compania low-cost Blue Air a anuntat inca de miercuri ca ar putea transporta pasagerii curselor MyAir, cu conditia ca acestia sa plateasca taxele de aeroport.

"Inca nu am stabilit o data limita pana la care vom transporta pasagerii care au achizitionat bilete MyAir. De ieri (miercuri - n.r) primim cereri peste cereri de la acestia", au declarat reprezentantii Blue Air, adaugand ca inca nu s-a contabilizat numarul de cereri primite de la pasagerii MyAir.

De asemenea, compania low-cost Wizz Air a anuntat ieri ca va opera spre Italia, incepand din septembrie doua noi zboruri catre Catania si Bologna/Forli, de doua ori pe saptamana, tot pentru a prelua din cursele anulate de MyAir.