BNR aniverseaza cea mai veche cale ferata, Bucuresti-Giurgiu. Simbolic pentru infrastructura Romaniei, ruta este blocata de 4 ani. Cum comentati?

Autor: Catalin Lupoaie 04.08.2009

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat ieri emiterea unei monede de argint pentru a aniversa 140 de ani de la finalizarea primei linii de cale ferata din Romania, pe ruta Bucuresti-Giurgiu. Insa ca un simbol al stadiului in care se afla infrastructura romaneasca, ruta este blocata de patru ani, dupa ce podul din localitatea Gradistea s-a prabusit in urma unor inundatii si nu a mai fost reparat. Guvernul nu face poduri, insa stie sa puna taxe pe podurile construite inainte de 1989: de pe 3 august, masinile si tirurile trebuie sa plateasca o taxa pentru trecerea podului de la Cernavoda, finalizat in 1987. Dupa 1989 au fost construite numai 6 (sase) poduri de la zero, fara a le lua in calcul pe cele care au fost reabilitate sau inlocuite. In Romania sunt in prezent circa 3.300 de poduri rutiere importante, dintre care 50% sunt din punct de vedere tehnic incadrate in clasa satisfacator sau mai jos. La acestea se adauga alte peste 4.200 de poduri feroviare importante, peste jumatate din ele fiind in stare avansata de degradare, potrivit ultimelor date disponibile. Cele mai multe poduri au fost construite in perioada 1967-1989, cand au fost introduse si primele norme obligatorii pentru construirea podurilor.