Reteaua de retail Trident: Reducerea consumului forteaza retailerii sa reduca adaosurile

Autor: Mihaela Popescu 05.08.2009

Reteaua de supermarketuri si hipermarketuri Trident a avut un declin de 22% al afacerilor in primele sase luni ale acestui an, insa extinderea cu doua unitati programata pentru partea a doua a anului ar putea aduce compania pe un trend ascendent.

Trident Trans Tex, operatorul retelei, detinut de oamenii de afaceri Constantin si Alina Mateescu din Sibiu, a avut in primul semestru afaceri de 68,7 mil. lei (16,2 mil. euro). Declinul de 22% inregistrat in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2008 este similar celui raportat de alte doua retele romanesti, in intervalul mentionat, PIC si Primavara.

Deschiderea centrului Comercial Trident Shopping Center din Sibiu, investitie finantata printr-un credit de 10 milioane de euro de la MKB Romexterra Bank, si inaugurarea a doua supermarketuri in semestrul doi ar putea permite companiei sa-si mentina sau chiar sa-si majoreze cifra de afaceri in acest an, comparativ cu nivelul atins in 2008.

 

Scadere de 30% pe piata bunurilor de larg consum

„Pentru 2009 avem doua locatii sigure, in chirie, pentru extindere cu formatul de supermarket express cu o suprafata sub 1.000 de metri patrati . In mod cert expansiunea retelei va conduce la atingerea sau chiar depasirea cifrei de afaceri realizate in 2008", a declarat Theodor Domocos, directorul de marketing al Trident.

Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de 60 mil. euro, potrivit datelor furnizate de reprezentantul acesteia.

Deschiderea Trident Shopping Center, in aprilie, este cea mai mare investitie a unui operator roman din retailul romanesc finalizata in acest an, pe o piata care si-a franat extinderea din cauza reducerii consumului. Investitiile in acest proiect sunt estimate la 15 mil. euro, centrul avand ca ancora un hipermarket Trident cu o suprafata de 8.500 de metri patrati. Domocos estimeaza un declin de 30% al consumului pe piata bunurilor de larg consum in primele sase luni din an, precizand ca segmentul nealimentar a fost afectat mai puternic de dificultatile din economie.

„Asistam si la o scadere a traficului de clienti in retail. Acum foarte multi oameni vin cu lista de cumparaturi in magazine si aleg foarte atent produsele", precizeaza directorul de marketing al Trident.

Compania mizeaza pe mentinerea sau cresterea cifrei de afaceri in acest an pentru a-si salva profitul.

 

Presiune pe preturi

„O realitate cu care se confrunta majoritatea operatorilor din retail este si diminuarea cotei de adaos comercial, in conditiile in care exista atat o tendinta clara de orientare a consumatorilor catre produsele din segmentul economic (bunuri care nici in conditii normale nu permit practicarea unor marje multumitoare), dar si o presiune puternica exercitata asupra preturilor in general, pe fondul promotiilor generalizate si continue", afirma Domocos.

„In aceste conditii dezideratul mentinerii sau chiar cresterii cifrei de afaceri ramane principala optiune de mentinere a profitului in parametri acceptabili", a mai spus el.

Reteaua Trident a fost dezvoltata incepand cu anul 2004, iar in prezent detine sase magazine.

Printre cele mai recente investitii ale companiei se numara si constructia unui depozit de legume si fructe cu o suprafata de 4.000 mp in Sibiu. Proiectul, cu o valoare totala de 4 milioane de euro, a fost finantat prin fonduri europene, aportul Sapard fiind de 1,6 milioane de euro.

Cei mai mari competitori ai retailerului Trident in regiunea Transilvania sunt Carrefour, atat pe segmentul hipermarketurilor, cat si pe cel al supermarketurilor, Real si Kaufland.