Romanii cumpara vacante ieftine si sejururi mai scurte fata de anul trecut

Autor: Mirabela Tiron 11.08.2009

Agentia de turism Perfect Tour, una dintre cele mai mari de pe piata de profil, cu afaceri estimate la 24,6 milioane de euro anul trecut, a incheiat primul semestru cu incasari de 11 milioane de euro, in scadere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Scaderea pietei de turism in general, reducerea tarifelor la biletele de avion si cea a mediei pe tranzactie au dus la scaderea cifrei de afaceri. Ne bucuram totusi pentru cresterea numarului de clienti si a cotei de piata comparativ cu primele sase luni ale anului trecut", a declarat Sorin Vaduvoiu, executive director al Perfect Tour.
Reprezentantul agentiei sustine ca nu a pierdut niciun client companie de la inceputul anului, insa afirma ca media pe tranzactii s-a redus cu 25-30% din cauza tarifelor mai mici si a duratei vacantelor care s-a redus de la 10 -12 nopti la sase-sapte nopti.
"Companiile din industria farmaceutica sunt printre putinele care au cresteri in aceasta perioada. Pe segmentul corporate am reusit sa largim portofoliul de clienti astfel incat sa avem o crestere importanta comparativ cu anul trecut, ceea ce reprezinta unul dintre obiectivele noastre", a sustinut Vaduvoiu, care spera sa mentina anul acesta cifra de afaceri la nivelul celei de anul trecut.
Mai mult, agentia de turism Perfect Tour, detinuta de Corina Pacuraru, incearca sa evite pe cat se poate asumarea riscurilor legate de plati intarziate, ajungand chiar in situatia de a refuza clienti din cauza cerintelor privind termenul de plata, potrivit lui Vaduvoiu.
"Clientii nostri corporate sunt companii cu bonitate financiara, iar termenele de plata sunt extinse la limita pe care o putem suporta noi", a mentionat directorul executiv al companiei.
In agentia de turism lucreaza 124 de angajati, anul acesta fiind recrutati inca 10 oameni, procesul de recrutare continuand si in momentul de fata pentru trei pozitii deschise.
Perfect Tour concureaza pe aceasta piata cu companii precum Happy Tour, Eximtur, Aerotravel sau Marshal Turism, pe o piata pe care cele mai mari zece companii au inregistrat anul trecut afaceri cumulate de 274 de milioane de euro.