Raiul preturilor la masini s-a incheiat: Dealerii scumpesc masinile pentru ca au terminat stocurile

Autor: Bogdan Alecu 10.08.2009

Preturile masinilor au inceput sa creasca in ultimele doua luni pe masura ce dealerii marcilor de volum si-au redus stocurile si implicit discounturile s-au micsorat, potrivit jucatorilor din piata auto.
„De la inceput a fost gresita politica de reduceri de preturi. Masinile nu se vand pentru ca nu se dau discounturi, ci pentru ca nu exista finantare", a declarat Viorel Niculescu, fostul sef al Romcar, importatorul Ford in Romania.
Daca in prima jumatate a anului in cazul SUV-urilor si limuzinelor discounturile ajungeau chiar si la peste 40%, in prezent acestea au ajuns la sub 20% sau chiar au disparut.
Spre exemplu, daca la nivelul lunii iunie dealerii Audi comercializau SUV-ul compact Q5 cu un pret special de 31.151 euro cu TVA, pe masura ce stocurile s-au micsorat, pretul a crescut la 40.460 de euro, iar discountul a scazut. Acelasi trend s-a observat si in cazul modelelor Mercedes-Benz A si B Klasse, care in iunie beneficiau de un discount de pana la 4.000 de euro plus TVA, dar care a ajuns in prezent la 2.850 respectiv 2.540 de euro.
„Spre exemplu la achizitia unui Range Rover nu exista finantare. Ca o banca sau societate de leasing sa-ti ofere finantare trebuie sa ai un dosar impecabil si un avans de peste 30-40%. Acum s-a ajuns la concluzia ca nu discountul vinde masina, ci conditiile de vanzare", a subliniat Niculescu. Potrivit declaratiilor lui Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, atat de ieftine cat au fost automobilele in prima jumatate a anului nu au mai fost pana in prezent si nu vor mai fi. In semestrul al doilea dealerii nu se vor mai concentra pe obtinerea de lichiditati, ci pe investitii.