La ce a renuntat Hubley in 2005: primul cablist cu fibra optica

Ziarul Financiar 13.08.2009

La Inceputul anului 2005, in timpul manadatului de CEO al americanului James Hubley, Romtelecom renunta pentru 8 mil. $ la businessul de cablu TV, pe fondul unui proces de restructurare care viza concentrarea operatorului pe serviciile de voce.

La acea data Cable Vison of Romania (CVR) era ultimul jucator de marime medie care scapase de procesul de consolidare condus de gigantii RCS&RDS, Astral si UPC. CVR avea aproximativ 50.000 de clienti, respectiv mai putin de 4% din numarul de clienti CATV de pe piata.

CVR, o companie fondata in 1993, era la inceputul lui 2000 primul operator de cablu TV care avea instalate magistrale de fibra optica cablu coaxial instalate in subteran.

Compania a incercat de altfel sa exploateze acest avantaj printr-o campanie de publicitate cu sloganul "Imaginea conteaza", prin care sublinia ca "retelele CVR nu sunt expuse capriciilor vremii, bruiajelor, vandalismelor sau altor deranjamente frecvente in cazul cablului aerian". In 1996 compania punea in functiune primul nod optic, concomitent cu instalarea primelor tronsoane de fibra optica.

In 1998, cand Romtelecom devenise actionar majoritar al operatorului, CVR intra si in cartierul Dorobanti din Capitala si conecta primul sau abonat la serviciile de internet. Un an mai tarziu CVR construia reteaua Bucuresti Nord (Pipera- Baneasa), operatiune prin care compania putea intra in noi zone.

Insa faptul ca CVR a fost primul operator care a dezvoltat o retea bidirectionala, ca suport pentru transmisii de programe TV, de date (internet) si alte servicii nu a reusit sa aduca si o dezvoltare a bazei de clienti pe masura competitorilor. In noiembrie 2001 CVR avea 40.000 de clienti, fata de 600.000 - Astral, 550.000 - RCS&RDS sau 300.000 - UPC. In 2001, CVR isi propunea sa ajunga pana la finele anului 2010 la 81.000 de clienti in Bucuresti - obiectiv care nu a mai apucat sa fie atins, odata cu vanzarea operatorului in 2005.

La finele anului 2006, la mai putin de doi ani de cand scosese Romtelecom de pe piata de cablu TV, americanul James Hubley ducea operatorul pe piata de televiziune prin satelit, prin lansarea serviciului Dolce.

Intrarea Romtelecom pe servicii TV, considerata ulterior de competitori ca UPC si Orange una dintre cele mai bune miscari strategice ale gigantului din telefonia fixa, a dus si la despartirea companiei de directorul comercial Pieter Bakker - care se opusese acestei decizii. Plecarea lui Bakker nu facea insa decat sa anunte furtuna: in ianuarie 2007 grecii hotarasera inlocuirea lui Hubley inainte de termen si numirea in functia de CEO a lui Yorgos Ioannidis.

 

Istoria CVR