Magazinele Plus au trecut pe profit in al 4-lea an de operare

Autor: Mihaela Popescu 17.08.2009

Reteaua de magazine cu discount Plus, detinuta de grupul german Tengel-mann, a trecut in 2008 pe profit pentru prima data de la intrarea pe piata romaneasca, in 2005, potrivit raportului financiar al grupului.

Retailerul a avut anul trecut vanzari brute de 227 mil. euro cu 71 de magazine operationale, cu 18 unitati mai multe decat avea la finele lui 2007. Spre comparatie, pe 2007 compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 644 mil. lei (193 mil. euro).

„Cresterea notorietatii brandului Plus pe piata romaneasca a permis retelei locale sa inregistreze un avans al vanzarilor pe magazin de 9% in cursul anului trecut, peste estimari", se mai arata in raportul Tengelmann.

Plus este al doilea mare jucator din retailul alimentar cu discount, dupa Penny Market, retea care a raportat vanzari de 312 mil. euro pe 2008. Alti competitori pe acest segment de piata sunt Profi si MiniMax. Un alt jucator puternic de pe piata europeana, LIDL, detinut de grupul german Schwartz, isi pregateste in acest moment intrarea in Romania si ar putea deschide anul viitor primele sale magazine la nivel local.

Planurile Plus pentru Romania vizeaza inaugurarea a circa 23 de unitati in acest an prin investitii totale de 36 mil. euro, fiind vizate orasele cu peste 15.000 de locuitori.

Pe termen mai lung, retailerul si-a propus sa de dezvolte pana la 150 de spatii pana in 2012.