Brandurile Asiban si BT Asigurari dispar, lasand loc numelui Groupama

Autor: Angela Placinta 31.08.2009

Dupa o istorie de peste un deceniu, numele Asiban, unul dintre cele mai cunoscute branduri din asigurari, a disparut. Odata cu el a iesit de pe piata si numele BT Asigurari, aparut recent, in urma cu cinci ani, dar cunoscut mai ales datorita brandului fostului actionar majoritar Banca Transilvania.

De aproximativ o luna numele Asiban si BT Asigurari mai exista doar pe siglele din agentiile celor doi asiguratori, toate politele fiind emise sub numele Groupama.

Cea mai mare fuziune din asigurari, care i-a costat pe francezii de la Groupama 20 de milioane de euro - o suma mica, dupa ce au cheltuit aproape o jumatate de miliard de euro pentru achizitii pe piata locala - a fost finalizata la inceputul lui august.

Oficial, noul nume Groupama Asigurari va fi lansat pe piata la sfarsitul lunii septembrie, insa compania le-a trimis deja scrisori clientilor si partenerilor de afaceri in care anunta aceasta schimbare, potrivit unor surse apropiate fuziunii.

Groupama Asigurari intra pe piata pe locul trei, in conditiile in care in 2008 Asiban si BT Asigurari au avut afaceri cumulate de 250 de milioane de euro. Pe primele doua locuri se afla Allianz-Tiriac (376 mil. euro, prime brute subscrise) si Omniasig (321 mil. euro).

Groupama este un nume inca putin cunoscut in Romania, spre deosebire de Asiban, care s-a numarat printre asiguratorii cu cea mai mare notorietate. Infiintat in 1996 de patru banci - BCR, BRD, CEC si Banca Transilvania - si de Societatea de Semnalizari si Automatizari Feroviare, Asiban si-a construit afacerea in special pe segmentul asigurarilor auto si al celor de credite, o parte importanta din business venind de la actionari.

BT Asigurari, celalalt brand care a iesit de pe piata pentru a lasa loc numelui Groupama, a aparut in 2004, cand societatea SAR Transilvania si-a schimbat numele. Compania a beneficiat din plin de notorietatea actionarului majoritar Banca Transilvania, una dintre cele trei banci cu capital privat romanesc de pe piata locala. Pana la sfarsitul acestui an sau inceputul lui 2010 Groupama Asigurari va absorbi si OTP Garancia, cel mai mic asigurator din cei trei pe care ii detine grupul francez pe piata locala.

Dupa fuziunea cu OTP Garancia, Groupama Asigurari va avea o retea de circa 300 de unitati teritoriale. Initial, cele trei companii aveau 500 de unitati, insa multe au fost comasate, unele au fost inchise si redeschise in alte locatii. Francezii au aproximativ 2.800 de angajati pe piata locala.