Kraft trebuie sa indulceasca oferta de 11,7 mld. euro pentru a fi pe gustul actionarilor Cadbury

Autor: Catalina Apostoiu 08.09.2009

Kraft Foods, cel mai mare grup de pe piata alimentelor din America de Nord si care detine branduri precum Toblerone si Milka, a anuntat ca a lansat o oferta de 16,7 miliarde de dolari (11,7 mld. euro) pentru compania britanica Cadbury, dar ca aceasta a fost respinsa de cel de-al doilea mare grup de dulciuri din lume, scrie Bloomberg. Oferta de 300 de pence sub forma de cash si 0,2589 noi actiuni Kraft Foods pentru o actiune Cadbury plaseaza valoarea producatorului britanic de dulciuri la 745 de pence pe actiune, cu 31% peste pretul de inchidere al sedintei de pe 4 septembrie, de 568 de pence. Kraft a anuntat ca nu renunta la planul sau si ca va incerca sa "mentina un dialog constructiv". Analistii declarau anul trecut ca producatorul britanic ar putea deveni o tinta pentru Kraft, care in 2007 a achizitionat divizia de biscuiti a Groupe Danone pentru 7,8 miliarde $ pentru a deveni cel mai mare producator de biscuiti de pe piata europeana. Oficialii Kraft au aratat ca firma combinata ar avea venituri de aproximativ 50 de miliarde de dolari.