Presata de criza si concurenta, Romtelecom vinde net, telefonie si TV la 9 euro pe luna

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 07.09.2009

Pentru prima oara in istoria companiei, Romtelecom a inceput sa vanda internet si fara abonament la telefonia fixa - pe care il ofera in acelasi pret.



Romtelecom, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie fixa, a extins la nivel national o oferta prin intermediul careia vinde TV, net si telefonie fixa la un tarif de 9 euro pe luna in primul an de contract, pe fondul concurentei dure cu RCS&RDS si UPC si al restrangerii cheltuielilor de catre consumatori si companii.

Astfel, prin pachetul de servicii "Practic" clientii pot primi pentru 8,9 euro pe luna (TVA inclusa) servicii de telefonie fixa, internet la 4 Mbps si televiziune prin satelit, conform datelor de pe pagina web a operatorului. Pe langa reducerea de pret, Romtelecom ofera fara costuri si un telefon fix, un modem pentru serviciile internet si echipamentele necesare instalarii televiziunii prin satelit.

Pe de alta parte, in al doilea an de contract tariful perceput de Romtelecom creste la 17,85 euro (TVA inclusa). Astfel, la finele celor doi ani de contract, pretul mediu platit de un client al pachetului "Practic" va fi de aproximativ 13,3 euro (TVA inclusa) - aproximativ 57 de lei.

In aceste conditii, Romtelecom se apropie cu preturile pentru pachetul triple-play de cele practicate de RCS&RDS, o evolutie dramatica pentru un fost monopol din telefonia fixa care in anii '90 se lupta cu statul pentru a-si putea majora tarifele intr-un ritm mai rapid decat inflatia si care cu doar cateva luni in urma vindea cu 9 euro pe luna doar telefonia fixa.

"Testam diferite noi abordari ale pietei prin oferte variate, mai intai intr-un numar limitat de localitati, pe care il extindem ulterior succesiv in functie de felul in care aceste oferte sunt primite de clienti. Acesta a fost si cazul pachetului "Practic", disponibil la un pret incepand de la 9,9 euro pe luna, precum si cel al conexiunilor broadband independente, cu preturi incepand de la 4,1 euro (fara TVA)", explica oficialii Romtelecom.

Atac a la RCS: vocea, oferita cadou pentru clientii pe internet

O alta oferta lansata de Romtelecom - prin care vocea fixa devine un serviciu oferit gratuit clientilor pe internet arata ca, pe masura ce va trece timpul, operatorul este pregatit sa faca pasi considerati tabu in urma cu cativa ani, pentru a se adapta noilor realitati de pe piata. Astfel, pentru prima oara in istoria companiei, Romtelecom schimba "filozofia" ofertelor oferind fara costuri suplimentare serviciul de telefonie fixa clientilor care achizitioneaza doua dintre cele mai scumpe planuri tarifare de acces la internet, respectiv Clicknet 6 si 8 Mbps. Pana in prezent, serviciile de internet ale Romtelecom nu puteau fi contractate decat impreuna cu cele de voce fixa. Romtelecom nu renunta practic la telefonia fixa, insa noua oferta arata ca gigantul incepe sa se pregateasca pentru momentul din care fostul sau business de baza va deveni un serviciu oferit gratuit clientilor pe televiziune si date.

Pretul pachetului "Clicknet Voce gratis" este, cu TVA inclusa, de 12 euro pentru viteza de 6 Mbps si de 15 euro pentru 8 Mbps.

Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom, spune ca ofertele fac parte din strategia de reasezare pe piata a companiei. "Continuam sa executam strategia noastra de repozitionare a companiei ca un 'entertainer' care furnizeaza o gama variata de servicii pe piata romaneasca si progresam in acest proces, in ciuda crizei economice care ne afecteaza si pe noi. Concret, ne concentram pe segmentele de piata noi, in crestere, precum datele, internetul de banda larga si televiziunea, dar si pe mentinerea businessului traditional. Aceasta este de asemenea solutia prin care sa ne protejam nivelurile actuale de profitabilitate si lichiditate, care constituie o prioritate pentru Romtelecom".

Romtelecom este numarul doi pe piata locala de internet si televiziune prin satelit, dupa RCS&RDS.

Compania estimeaza ca va incheia anul 2009 cu un rezultat mai bun decat cel raportat in 2008 in privinta profitabilitatii, iar obiectivul managementului pe venituri este ca rata de scadere sa fie sub cea a Produsului Intern Brut (PIB), prognozata de guvern la 8-8,5%. In primele sase luni Romtelecom a obtinut venituri de 408,7 mil. euro, in scadere cu 7,6% fata de anul trecut, in timp ce profitul operational inainte de includerea deprecierii si amortizarii (OIBDA) a crescut cu 8,5%, la 134,9 mil. euro.

Cel mai agresiv jucator pe preturi discuta transformarea datoriilor in actiuni

RCS&RDS, cel mai mare operator de cablu TV de pe piata locala, care si-a dezvoltat in ultimii ani portofoliul de clienti pe baza unei strategi agresive de preturi, va discuta saptamana viitoare cu actionarii majorarea capitalul social cu 208 mil. lei (49 mil. euro) la 250 mil. lei (59 mil. euro), prin aporturi in numerar ale actionarilor sau prin conversia datoriilor in actiuni (compensarea unor creante exigibile si lichide asupra societatii). Compania vrea sa emita 2 miliarde de actiuni nominative ordinare, cu o valoare nominala de 0,1 lei/titlu, conform propunerii care va fi discutata in sedinta actionarilor din 17 septembrie. La finele anului 2008, datoriile totale ale companiei se ridicau la 614 mil. euro.