Fara summit NATO si vedete, incasarile hotelului Carol Parc din Capitala au scazut cu 30%

Autor: Mirabela Tiron 09.09.2009

Carol Parc, hotelul de cinci stele cu 17 camere deschis in urma cu doi ani in Capitala, a inregistrat in primul semestru din acest an incasari de aproximativ 250.000 de euro, in scadere cu 29% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

"In primele sase luni profitul nu s-a conturat, insa lucruri bune urmeaza sa se intample incepand cu aceasta luna. Trebuie reamintit faptul ca in primul semestru anul trecut a avut loc si summitul NATO, care a fost ca o gura de aer proaspat pentru hoteluri", a declarat Adrian C. Petre, proprietarul hotelului, unde se cazeaza vedete internationale, oamenii de afaceri si politicieni.

Cifra de afaceri a hotelului a fost de aproape 550.000 de euro anul trecut, iar pierderile se ridicau la aproape 244.000 de euro, potrivit site-ului Ministerului de Finante.

Veniturile din cazare ale hotelului au reprezentat 50% din total incasari, procent similar cu cel cumulat de evenimente si de segmentul de food&beverage, care a crescut fata de anul anterior cu 20%. Pretul unei camere single incepe de la 325 de euro si ajunge la 1.250 de euro pentru apartamentul regal, potrivit reprezentantilor hotelului. Gradul de ocupare la care a operat hotelul, care are 17 camere si 40 de angajati, a fost de 28,4% in primele sase luni anul acesta, mai mult cu 1,2% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

Intrebat daca s-a facut o evaluare a hotelului Carol Parc, proprietarul a declarat ca valoarea de inlocuire variaza intre 7,5 si 9 milioane de euro, potrivit unor experti evaluatori.

"Consideram insa aceste cifre foarte seci, generale si mai ales cu o mare hiba: fac abstractie de o multitudine de date si elemente relevante pentru Carol Parc Hotel, respectiv valoarea sa ca proiect de restaurare, arhitectura, designul si altele. Cred ca valoarea indicata de experti este subestimata".

Petre sustine ca pana acum a primit mai multe oferte serioase de cumparare inainte de a fi inaugurat hotelul si cateva oferte neserioase de cand a aparut criza. "Pana acum nicio oferta nu ne-a convins. Hotelul este pentru mine si familia mea o afacere de suflet. Este totusi o afacere, orice afacere isi are pretul ei si daca apare o oferta potrivita s-ar putea sa il vindem".

Proprietarul hotelului planuieste sa dezvolte un centru spa langa hotel, insa pentru moment toate investitiile sunt suspendate.

"Deocamdata toate proiectele noastre sunt on hold", a spus Petre.

Anul 2009 este unul dintre cei mai grei ani pentru piata hoteliera din Capitala, mai ales ca anul trecut capacitatea de cazare a crescut cu peste 20%, ceea ce a dus la o concurenta mai mare, tarife mai scazute si un grad de ocupare sub limita profitabilitatii.