Adamescu a facut loc in Unirea unui magazin Mango de 230 mp

Autor: Cristina Stoian 09.09.2009

Peeraj Brands International, una dintre companiile care detine franciza pe Romania pentru brandul Mango, va deschide un magazin sub marca spaniola in Unirea Shopping Center din Bucuresti, in locul brandului de imbracaminte Fornarina, administrat de Corssa, o firma controlata de familia Mihet.

Fornarina a intrat anul trecut la etajul unu al centrului comercial din centrul capitalei, dar a fost inchis luna trecuta din cauza vanzarilor foarte slabe, dupa cum spun chiriasii Unirea.

Compania Staff Collection, controlata de familia Mihet, mai detine la acelasi etaj alte patru magazine, House of Art, Dockers, Fox si Levi's.

Vecinii asteapta traficul generat de Mango

Spatiul de 230 de metri patrati care este, in prezent, in renovare, avand afisate in vitrine bannere mari cu Scarlet Johanson (imaginea brandului Mango) si mesajul "In curand aici se va deschide Mango", a fost pana anul trecut ocupat de doua branduri, Georgia si Musette, ambele fiind relocate in acelasi centru comercial, controlat de familia Adamescu.

"Asteptam un magazin care sa atraga clienti. Cred ca acum ne vor creste si noua vanzarile, pentru ca produsele BMB vin in completarea ofertei celor de la Mango", spune vanzatoarea de la standul cu bijuterii.

Brandul Mango este adus in Romania atat direct, de compania mama, in Fashion House Outlet Center, cat si prin intermediul a doi francizati - Solmar Group, controlat de Dobsol (Spania), Sia Bloks Investicijas (Letonia) si Peeraj Brands International, detinut de familia Arora (India).

Spre deosebire de Zara, unul dintre principalii competitori, care are in Romania un bilant comercial doar pentru acest brand (vanzari de 32 mil. euro si profit de 6,7 mil. euro in 2008), Mango nu este inregistrat ca entitate fiscala independenta.

Acesta este motivul pentru care valoarea vanzarilor acestui brand in Romania nu este cunoscuta. Cifra de afaceri a Solmar, una dintre companiile care detine franciza Mango, s-a ridicat anul trecut la 23,4 mil. euro. La aceste rezultate au contribuit insa peste 10 branduri, printre care Promod, Castro, Max Mara Weekend sau Karen Millen.

In timp ce Solmar a deschis magazine in centrele comerciale Plaza Romania, Bucuresti Mall, Baneasa Shopping City, dar si in Timisoara si Constanta, Peeraj a intrat pentru prima data in Romania anul trecut cu brandul de accesorii Mango Touch. Pe partea de vestimentatie, compania va administra doar acest magazin in Bucuresti, despre a carui investitie nu a dat detalii.

"Nu sunt prea multe spatii la care sa ne uitam"

"Urmatorul magazin il vom deschide in centrul comercial Cotroceni Park, dar deocamdata nu mai avem niciun alt plan. Analizam piata pentru a vedea cum evolueaza economia. Nu inchidem portile niciuneia dintre cele doua companii cu care colaboram, dar deocamdata nu sunt spatii la care ne uitam", a declarat pentru ZF Gonzalo Llaras, directorul de expansiune si francize internationale al Mango.

Anterior Llaras anunta ca planul de extindere vizeaza si orase ca Braila, Galati, Arad, Brasov, Ploiesti sau Craiova, dar deocamdata toate proiectele sunt in stand-by. "Unele dintre orase nu sunt pregatite pentru un brand ca Mango, mai ales ca in ultimul timp consumul a scazut. In altele, centrele comerciale vizate nu s-au deschis. Urmeaza sa vedem cand isi va reveni economia, poate in doi ani, pentru a ne continua expansiunea", spune Llaras.

"Nu vad unde ne-am mai putea extinde deocamdata cu Mango. Expansiunea noastra va continua cu alte branduri", spun reprezentantii Peeraj care mai administreaza si brandul S'Oliver.

230 mp - va avea noul magazin Mango din centrul comercial Unirea din Capitala

23 mil. euro - cifra de afaceri in 2008 a Solmar, una dintre cele doua firme care detine franciza Mango pentru Romania

100.000 de euro/an - ar putea fi chiria pe care Mango o plateste familiei Adamescu pentru magazinul din Unirea, luand in calcul un nivel mediu de 35 euro/mp