Lorand Szarvadi construieste un nou Domo in Ungaria

Autor: Alexandru Anghel 09.09.2009

Lorand Szarvadi, fondatorul retailerului electroIT Domo, care a achizitionat reteaua Electro World din Ungaria intr-o tranzactie de aproximativ 5 milioane de euro, vrea sa construiasca in tara vecina o companie care sa se lupte de la egal la egal cu Media Markt, reteaua concurenta detinuta de grupul Metro.

Piata ungara de electroIT a fost mult mai stabila pe primul semestru decat cea din Romani, inregistrand o scadere de pana la 10%, la fel ca pietele vest-europene, fata de -40% in Romania. "Finantarea a fost facuta din bani proprii. Nu a fost o suma mare, tranzactia fiind avantajoasa. Detin 60% din companie, iar partenerul ungar asigura managementul. Incercam acolo sa ne luptam cu Media Markt, singura companie care are o structura bine pusa la punct."

Szarvadi a preluat EletroWorld utilizand banii obtinuti in urma vanzarii a 75% din Domo catre Equest, pentru 75 mil. euro.

ElectroWorld Ungaria este formata din 9 unitati, cu o suprafata de retail de 4.000 mp, iar, potrivit lui Szarvadi, cota de piata este de 9-10%. Media Markt detine prima pozitie pe piata ungara de electroretail, cu 22 de magazine si o cota de piata de 26%.

"In Ungaria vreau sa utilizez experienta acumulata. Este o tara mai evoluata pentru ca ungurii inca cumpara, ei nu au avut o cadere in retail ca la noi, iar solutia pentru aceasta piata este o companie cu o structura eficienta", a spus Szarvadi.

Astfel, pentru 5 mil. euro a preluat circa 10% din piata, o companie cu capital de lucru de 8 mil. euro si afaceri anuale de circa 100 mil. euro inainte de inceperea crizei financiare. "Vrem ca in Ungaria sa trecem la profit in 2010", a spus Szarvadi.