Farmec, Orkla sau Reinert produc pentru Carrefour

Autor: Diana Tudor Stoica 13.09.2009

Retailerul francez Carrefour, a doua companie din comertul alimentar modern dupa Metro Cash & Carry, spune ca numarul de marci private din portofoliul companiei s-a dublat de la inceputul anului, la 1.200 de produse, si genereaza 6% din vanzarile retelei.

"Momentan sub acest brand (Carrefour - n.r.) sunt comercializate aproximativ 1.200 de articole, atat alimentare cat si non-alimentare, intentia noastra fiind ca pana la sfarsitul anului sa avem peste 1.500. Planul pe termen mediu este sa ajungem la 4.000 de produse marca proprie Carrefour", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.

Carrefour este cel de-al doilea mare retailer de pe plan local care vine in acest an cu o noua marca privata, dupa ce Real, principalul competitor, a lansat Real Quality. In comparatie cu Nr. 1 (lansata de Carrefour in 2004 pe piata locala), marca destinata segmentului economic sub care sunt comercializate aproximativ 800 de produse, marca proprie Carrefour este destinata unui segment mai inalt de pret.

"In momentul de fata ponderea marcilor proprii Nr. 1 si Carrefour precum si a brandurilor exclusive Carrefour - TeX si Bluesky - reprezinta aproximativ 6% din total vanzari", a declarat Andreea Mihai. Raportat la rulajul companiei din 2008, marcile private ar genera vanzari de cel putin 60 mil. euro in acest an, potrivit estimarilor ZF.

Printre companiile care produc in prezent sub noua marca proprie, Carrefour, se numara Reinert Romania, Orkla Foods Romania, Vascar sau Farmec Cluj-Napoca.

"In acest moment, Farmec produce 33 de produse cosmetice sub brandul Carrefour, este vorba despre creme, emulsii, lotiuni, geluri de dus, sampoane si deodorante", a declarat Horea Turdean, director de marketing-vanzari al Farmec Cluj-Napoca, precizand ca niciunul dintre aceste produse nu sunt realizate sub marca privata Nr. 1, colaborarea dintre cele doua companii fiind demarata anul acesta.

De la inceputul acestui an, mai multi producatori din industria alimentara au crescut productia realizata pentru marcile private ale retailerilor, printre acestia numarandu-se companii ca Agricola Bacau, Pambac Bacau, European Drinks sau CrisTim. "Cresterea vanzarilor de marci private nu este o tendinta temporara, ci o tendinta de fond care exista de mult timp in Europa de Vest si in fiecare an devine din ce in ce mai importanta. In Franta brandurile private Carrefour au o pondere de 34% in afaceri, iar in Polonia de 20%."