Marcile proprii au ajuns la 6% din vanzarile Carrefour

Autor: Diana Tudor Stoica 13.09.2009

Retailerul francez Carrefour, cu afaceri de peste un miliard de euro, spune ca numarul companiilor care produc marci private pentru Carrefour a crescut de patru ori de la inceputul acestui an, ceea ce face ca in prezent marcile proprii sa reprezinte 6% din vanzarile companiei, adica peste 60 mil. euro anual, potrivit estimarilor ZF.

"In contextul crizei actuale marca proprie ofera producatorilor romani o noua piata de desfacere, oportunitatea de a isi acoperi capacitatile de productie si cresterea cifrei de afaceri", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Noile contracte semnate de retailer vin dupa ce francezii au decis sa aduca in Romania si marca privata Carrefour (dupa Nr.1, TeX sau Bluesky). Printre companiile care produc in prezent sub noua marca proprie, Carrefour, se numara Reinert Romania (salamuri feliate in ambalaj vidat), Orkla Foods Romania (margarina), Vascar (pate) sau Farmec Cluj-Napoca (cosmetice).

Si Real, principalul competitor al Carrefour pe hipermarketuri, a reusit in acest an sa semneze contracte cu fratii Micula, proprietarii European Drinks sau cu Radu Timis, actionarul CrisTim pentru productia de marci private.

Marcile private, mai ieftine decat brandurile deja consacrate, castiga teren in actualul context economic in care consumatorul este mult mai atent la modul in care repartizeaza bugetul de cumparaturi. Un studiu al companiei Daedalus arata ca in martie 45% din clientii unui hipermarket erau interesati de marcile private, fata de doar 20% in 2008.

In Romania, marcile private ale retailerilor reprezinta doar 5% din vanzarile lor, fata de 20-30% in majoritatea tarilor din vestul Europei, piata locala fiind astfel estimata la 250 de milioane de euro.