Boom TV, aproape de o tranzactie, dupa ce pierderile au ajuns la 34 mil. euro in 2008

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 14.09.2009

In ultimii trei ani compania a acumulat pierderi nete de 73 mil. euro, iar datoriile au ajuns la 80 mil. euro.



DTH Television Grup, companie cu actionari israelieni care detine operatorul de televiziune prin satelit Boom, ar putea incheia in perioada urmatoare un acord de vanzare a unui pachet de actiuni, in conditiile in care compania a acumulat datorii de 80 mil. euro iar pierderile nete au urcat anul trecut pana la 34 mil. euro, au declarat pentru ZF surse de pe piata telecom.

Operatorul, care a luat in urma cu un an un imprumut de 18,5 mil. euro de la Unicredit Tiriac Bank, are nevoie de fonduri pentru a-si putea extinde baza de clienti in fata unei competitii dure cu jucatori ca RCS&RDS si Romtelecom. Cel mai probabil noii investitori sunt tot din Israel, in conditiile in care Romtelecom, numarul doi pe piata de televiziune prin satelit (DTH), a abandonat planurile de a achizitiona compania, au adaugat sursele citate.

Romtelecom a spus "pas"

La inceputul acestui an cel mai mare operator de telefonie fixa ar fi avut prevazuta in buget suma necesara achizitionarii Boom, insa operatiunea a fost anulata, pe fondul crizei. In acest moment Romtelecom nu ar mai fi interesata de achizitia Boom, in contextul in care in ultimul an platforma sa, Dolce, a castigat aproape 300.000 de clienti, fata de aproximativ 50.000 in cazul Boom.

"Romtelecom - operatorul cu gandul la care a fost infiintat Boom - nu mai are in vedere o asemenea achizitie. Operatori ca RCS&RDS sau UPC iau cu atat mai putin in calcul o asemenea tranzactie", a comentat pentru ZF un manager de pe piata locala telecom.

Oficial, Romtelecom a negat ca a purtat discutii pentru achizitia Boom precizand doar ca a evaluat oportunitatile de crestere de pe piata.

Contactati de ZF, reprezentantii Boom au evitat sa ofere detalii despre o eventuala vanzare a actiunilor companiei sau sa comenteze situatia financiara actuala a operatorului. Irina Cluve, marketing manager al Boom, a mentionat, totusi, ca operatorul s-ar fi aflat intr-o situatie financiara dificila la inceputul anului. "In 2008, compania noastra a avut o crestere organica, ceea ce ne-a permis sa urmam planul de dezvoltare. Acum, dupa perioada dificila de la inceputul anului 2009, ne intoarcem la planul de afaceri initial si ne mentinem increderea in potentialul serviciilor de televiziune DTH", a spus pentru ZF Irina Cluve.

Care va fi pretul Boom?

Veniturile Boom au crescut puternic in 2008, de la 5 la aproape 18 mil. euro, pe fondul cresterii inregistrate de baza de clienti. In ultima perioada compania a lansat promotii in comun cu operatorii Orange, Vodafone si Romtelecom, care au contribuit la avansul bazei de utilizatori.

In conditiile in care Boom TV este numarul trei pe piata locala de televiziune prin satelit cu 200.000 de clienti, acesta ar putea fi indicatorul utilizat pentru evaluarea companiei intr-o eventuala tranzactie. Semnul de intrebare este insa cine va plati peste 40 mil. euro pentru o companie cu datorii duble.

"Compania are EBITDA negativ, deci metoda de evaluare ar putea fi doar numarul de clienti inmultit cu o valoare de 200 de euro, in cel mai bun caz. Insa cine va plati peste 40 de milioane de euro pentru o firma cu o valoare negativa, care are datorii de 80 mil. euro? Cred ca investitorii israelieni si-ar dori sa gaseasca un investitor din afara grupului, nu sa roteasca din nou actiunile companiei", a comentat pentru ZF un manager de pe piata telecom.

Printre cei mai mari actionari ai Boom se numara Elran Investments si Livermore Investments Group.