VW mai cauta doua branduri pentru a-si completa colectia
Volkswagen, cel mai important producator auto de la nivel european, intentioneaza sa isi completeze portofoliul cu inca doua branduri, dupa ce va achizitiona producatorul de masini sport Porsche, a declarat la Salonul Auto de la Frankfurt Ferdinand Piech, presedintele board-ului companiei, scrie Bloomberg.
Volkswagen ar putea sa isi extinda colectia de marci, care include in prezent Audi, Skoda si Seat, pana la 12, potrivit lui Piech.
VW, cu sediul la Wolfsburg, Germania, preia producatorul de masini sport, pentru a transforma Porsche in cel de-al 10-lea brand al grupului.
"Totul se rezuma in prezent la discutii", a spus Piech, cand a fost intrebat despre posibilitatea ca portofoliul VW sa se imbogateasca cu alte branduri. "Este mai usor sa tii minte 12 si nu 10."
VW preia divizia de masini sport a Porsche, dupa ce incercarea holdingului Porsche, controlata de familiile Porsche si Piech, de a prelua VW a esuat.
Achizitia unui pachet de 42% din actiunile companiei Porsche, menita a fi un prim pas in procesul de preluare, urmeaza a fi incheiata pana la sfarsitul acestui an. Volkswagen, care detine deja producatorul de camioane Scania, controleaza si 30% din actiunile produca-torului german de camioane MAN. Piech a refuzat sa ofere numele unor noi posibile tinte.
Hans Dieter Poetsch, directorul financiar al Volkswagen, a eliminat posibilitatea unei expansiuni rapide a portofoliului, pana la un nivel de 12 branduri.
Compania nu este interesata sa cumpere Suzuki Motor, potrivit declaratiilor lui Martin Winterkorn, directorul executiv. Directorul executiv a adaugat si ca Volkswagen nu vizeaza nici achizitia producatorului italian de motociclete Ducati.
Frankfurtul, in umbra "Rablei"
- Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai important eveniment din industria auto europeana din acest an, are loc imediat dupa ce programul "Rabla" din Germania, prin care s-au vandut 2 milioane de masini, a luat sfarsit, dar si in contextul in care in alte tari astfel de programe se lanseaza sau continua.
- "Stralucirea" specifica Salonului Auto de la Geneva, unde sunt prezenti atat constructori "de volum" precum Dacia, dar si ultra exclusivisti precum Bugatti, nu o regasim la Frankfurt, unde accentul cade pe segmentul "de mijloc" - masini destinate publicului larg.
- Daca la editia anterioara a Salonului, unde Ford a semnat contractul cu statul roman pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni in cadrul Automobile Craiova, in timp ce Dacia lansa versiunea diesel a modelului Logan, anul acesta "importanta" Salonului pentru Romania este mai mica.
- In ciuda zvonurilor de pe piata auto locala, Dacia nu a venit la Frankfurt cu SUV-ul Kanjara si in plus, constructorul autohton nu a organizat nicio conferinta de presa. Bogdan Alecu - Frankfurt