Adeplast: Luna august a relansat industria de mortare

Autor: Catalin Lupoaie 15.09.2009

Producatorul de materiale de constructii Adeplast, detinut de omul de afaceri Marcel Barbut din Oradea, a inregistrat o crestere de 13% a cifrei de afaceri in luna august, determinata de o majorare de 22% a volumelor vandute si de scaderea cu circa 30% a preturilor la produsele cel mai bine vandute.

In aceste conditii, compania estimeaza ca va inregistra o crestere a businessului in 2009, fata de 34 mil. euro cat a fost anul trecut.

"Luna august a insemnat practic un semnal de relansare a industriei noastre", afirma Barbut. In primele opt luni, Adeplast a realizat o diminuare de 6% a businessului, fata de aceeasi perioada a anului precedent, insa lunile septembrie si octombrie sunt de obicei prielnice pentru vanzarile de adezivi.

"Perioada dificila prin care trece economia mondiala s-a reflectat in Romania printr-o criza a consumului. Toata aceasta criza ne este benefica, intr-un fel, pentru ca piata se curata de 'uscaturi'. Am reusit astfel sa reducem contractia generala a afacerii Adeplast la 6 procente in august, de la 9 procente in iulie", spune Barbut.

Piata de mortare va scadea anul acesta cu 30%, de la nivelul de 350 mil. euro din 2008, urmand ca abia in 2011 sa revina pe crestere.

Capacitatea totala de productie de mortare a Adeplast a ajuns in prezent la 700.000 de tone anual, iar productia totala de vopsea, de tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 220.000 de tone. Principalii competitori ai companiei sunt Henkel, Baumit, Baumix sau Weber.