Trenul Gara de Nord - Otopeni: la inceput a fost „dezastru", dar traficul a ajuns la 350 de calatori pe zi. Cum comentati?

Autor: Catalin Lupoaie 18.09.2009

CFR Calatori nu va inchide ruta de cale ferata Gara de Nord-Aeroportul Henri-Coanda pe termen scurt, pentru ca in ultimele luni traficul a crescut constant cu circa 6-8%. Mai mult, in urmatoarele saptamani va fi instalat si acoperisul statiei de la Otopeni, a carui lipsa a generat numeroase plangeri.



Ruta feroviara Gara de Nord - Otopeni, introdusa de Ministerul Transporturilor in luna martie a acestui an, a ajuns la un trafic mediu zilnic de 350 de persoane, triplu fata de cel din primele doua luni, dupa ce CFR Calatori a investit in promovarea cursei pe Aeroportul International Henri Coanda.

"La inceput a fost «dezastru» in ceea ce priveste traficul, dar acum am ajuns la 350 de calatori pe zi. Cursele de la pranz, cand aterizeaza cele mai multe avioane sunt deja pe break-even (nu mai genereaza pierderi - n.r.), iar ulterior traficul scade spre seara, cel mai scazut fiind la ora 11", spune Laurentiu Stoica, directorul general al CFR Calatori.

Trenul merge pe traseul Gara de Nord Bucuresti-Triaj-Chitila-Mogosoaia-Balotesti, pe linia de cale ferata 700, care leaga Bucurestiul de Galati, de unde pasagerii isi continua calatoria cu autobuze pana la aeroportul Otopeni.

Pretul unui bilet care acopera si transportul cu autobuzul este de sase lei.

Traficul a scazut in lunile mai-iunie cu circa 25% din cauza anunturilor Ministerului Transporturilor ca ar putea renunta la aceasta cursa, pentru ca nu este profitabila, insa ulterior a inceput sa creasca constant cu circa 6-8% in fiecare luna, potrivit datelor furnizate CFR Calatori.

"Pe termen scurt, cateva luni, cursa nu va fi inchisa, chiar daca in continuare inregistreaza pierderi. Am facut investitii in infrastructura liniei de cale ferata si in semnalizari si am reusit sa reducem timpul calatoriei de la 45 de minute la 40 si vom continua sa facem investitii in optimizarea cursei", explica Stoica. Totusi, CFR Calatori a renuntat la 2 curse de seara (patru trenuri) din cele 18 perechi care erau initial.

In urmatoarele saptamani va fi montat si acoperisul statiei CFR de la Aeroportul Otopeni, dupa ce mai multi clienti s-au plans ca atunci cand ploua nu au unde sa se adaposteasca. "In ultima perioada am luat mai multe masuri pe partea de marketing si de relatii cu clientii. Am mutat casa de bilete la etajul pentru sosiri internationale si am montat mai multe inscriptionari si anunturi cu informatii despre cursa Gara de Nord-Otopeni", afirma Stoica.

Decizia de a introduce cursa feroviara Gara de Nord - Aeroportul Otopeni a fost luata in februarie de Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, "pana cand vor fi finalizate alte planuri marete de a conecta Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni". Aceasta ruta a fost dezbatuta indelung in ultimii ani de catre Ministerul Transporturilor si Primaria Capitalei, fara a lua o decizie concreta.

In mandatul lui Ludovic Orban, fostul ministru al transporturilor, au fost prezentate trei variante de a utiliza actuala linie de cale ferata Bucuresti-Balotesti, insa acestea implicau investitii foarte mari. In schimb, Primaria Capitalei a propus construirea unei linii de metrou pana la Aeroportul Otopeni, care ar fi implicat investitii de circa 1 mld. euro. Proiectul a fost preluat ulterior de Ministerul Transporturilor, iar licitatia de constructie va fi organizata anul viitor.