GfK: Retailul modern reprezenta la sase luni 43% din comertul din Romania

Ziarul Financiar 21.09.2009

Retailul modern din Romania, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry si supermarketuri, a avut in prima jumatate a acestui an o cota de piata de 43% din consumul total de produse de larga folosinta, conform unui studiu al GfK.

Studiul arata ca, fata de aceeasi perioada a anului anterior, cota de piata a retailului modern a crescut cu trei puncte procentuale.

"Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile si discounterii. Principala lor sursa de crestere a fost o frecventa de cumparare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri si 10% pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive si deci a atragerii unui numar de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%", se arata in studiu.

Cota de piata a discounterilor a crescut in ultimii patru ani de patru ori - de la 2% în 2005 la 8%, in timp ce pentru hipermarketuri este de cinci ori mai mare - in crestere de la 4% la 20%.

In Bucuresti, cota de piata ocupata de comertul modern este cu mult peste cea medie pe tara, respectiv de 73%, hipermaketurile fiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu 45% cota de piata in valoare, nivel dublu fata de cel din anul 2005.