„Consumatorii vor sa cumpere, dar nu la orice preturi"

Autor: Cristi Moga 22.09.2009

Reprezentantii companiei de dezvoltare imobiliara RED Management Capital, care a decis inchiderea temporara a centrului comercial Armonia din Braila, spun ca numarul vizitatorilor in cadrul proiectului a crescut puternic dupa anuntul privind suspendarea activitatii, ca urmare a reducerilor operate de catre chiriasi.

"De la momentul la care am anuntat inchiderea proiectului (sfarsitul lunii iulie - n.r.), acesta a mai functionat aproximativ o saptamana, timp in care traficul a crescut de patru ori, deoarece oamenii stiau ca vor fi operate reduceri importante de preturi. Pentru noi acesta este un semnal foarte clar ca locuitorii Brailei vor sa cumpere, dar nu la orice preturi si in orice conditii", a declarat Christian Hiver, director in cadrul RED, responsabil cu procesul de inchiriere a centrelor comerciale. Hiver nu a precizat care au fost reducerile operate de chiriasi.

Proiectul a fost inchis, la doar noua luni de la inaugurare, tocmai din cauza numarului redus de vizitatori si a vanzarilor slabe operate de retaileri, printre chiriasi numarandu-se Carrefour, Flanco, Sephora, Samsonite sau Mondex.

Constructia Armonia Center din Braila a implicat o investitie de 45 de milioane de euro, acesta fiind cel mai important proiect comercial care si-a inchis portile pe piata locala.

"Suntem in negocieri cu alte firme care ar putea sa deschida magazine la Braila, dar decizia nu poate fi luata intr-o zi, doua. Dintre chiriasii vechi, cu vreo doua exceptii, restul au spus ca intentioneaza sa redeschida magazinele, daca vom avea un grad de ocupare a spatiilor multumitor, de 70-80%", a mai declarat Hiver.

Reprezentantul companiei spune ca natura produselor care vor fi vandute in cadrul proiectului nu va cunoaste modificari semnificative, in sensul ca raportul dintre numarul magazinelor de imbracaminte, decoratiuni sau articole de bricolaj va ramane la fel, dar compania va pune mai mult accent pe zona de distractii.

"Cred ca majoritatea dezvoltatorilor au ignorat pana in prezent importanta zonei de entertainment, considerand ca daca ai un cinematograf, este suficient. Vrem sa crestem suprafata acestui spatiu in cadrul proiectului de la Braila", a mai spus reprezentantul RED.

In Braila mai este operational in prezent un centru comercial, European Retail Park, dezvoltat de compania belgiana BelRom si avand printre chiriasi Carrefour, Media Galaxy sau Bricostore.

Compania, controlata de fondurile de investitii Warburg Pincus si GED Capital, a mai realizat pe piata locala proiectului Armonia Center din Arad, inaugurat in prima parte a anului trecut si vandut catre fondul austriac de investitii Immoeast.

In acelasi timp, compania mai detine terenuri pentru constructia unor centre comerciale in Constanta, Giurgiu, Satu Mare si Baia Mare, dar aceste proiecte sunt incetinite ca urmare a situatiei dificile a pietei de retail.

Armonia Braila

Investitie: 45 mil. euro

Suprafata inchiriabila: 37.000 mp

Grad de ocupare a galeriei comerciale inaintea inchiderii: 38%

Chiriasi: Carrefour, Flanco, Sephora, Samsonite, Mondex

Inaugurare: noiembrie 2008

Inchidere: iulie 2009

Perioada de suspendare a activitatii: 6-9 luni