470 de noi locuri de parcare la Aeroportul Otopeni dupa o investitie de 2,8 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron 23.09.2009

Aeroportul Henri Coanda din Otopeni a investit 2,8 mil. euro intr-o parcare publica in fata aerogarii de pasageri, pe care o va deschide la sfarsitul lunii octombrie si care va duce la un total de de 1.655 de locuri de parcare in spatiul aeroportului.

Aceasta este a treia parcare privata din incinta aeroportului Otopeni si a patra parcare din zona, dupa ce compania privata Park & Fly a inaugurat in primul trimestru din acest an o parcare cu peste 200 de locuri situata insa pe DN 1, la iesirea din aeroport.

Compania Park & Fly este detinuta de Nera Auto, firma controlata de familia Pitigoi, proprietarii unui dealer Ford din Capitala si de Aurelia Fulger, potrivit datelor ONRC.

"Nu am mai construit parcari publice din 2003. Era nevoie de aceasta parcare deoarece la orele de varf este destul de aglomerat in parcarile existente. Se face coada la intrare si la iesire. Lipsa de capacitate de parcare a dus la dezvoltarea celei de-a treia parcari publice a aeroportului", a declarat Valentin Iordache, directorul de marketing al companiei, care a mai adaugat ca nu se ocupa toate locurile din parcare, ci doar la orele de varf apar probleme.

Parcarea noua, construita pe o suprafata totala de 12.000 mp, intre cele doua sensuri giratorii din fata aerogarilor de pasageri, va avea o capacitate de 470 de locuri.

Lucrarile de constructie au fost derulate de compania Romairport, detinuta de grupul italian Astaldi, care a castigat licitatia in urma cu mai multi ani pentru dezvoltarea lucrarilor la terminalele aeroportului, dar si la parcari.

Romairport a inregistrat o cifra de afaceri de 8,6 milioane de euro anul trecut, potrivit datelor Ministerului de Finante. In prezent aeroportul opereaza doua parcari ce cumuleaza 1.185 de locuri.

Cea mai mare parcare este cea supraetajata din fata terminalelor sosiri internationale/ curse interne, ce se desfasoara pe o suprafata construita de aproape 6.300 de metri patrati si o suprafata totala de circa 18.700 de metri patrati, numarul locurilor de parcare fiind de 798. De asemenea, aeroportul mai detine o parcare aferenta terminalului plecari internationale, care se intinde pe o suprafata de 12.800 de metri patrati si are un numar de 387 de locuri de parcare.

Parcare pe termen lung

"Analizam posibilitatea de-a instala un sistem de parcare pe termen lung in noua parcare, avand in vedere ca aeroportul nu ofera o astfel de parcare", au spus reprezentantii companiei. Pentru cele doua parcari publice ale aeroportului, pretul perceput pe ora este de 6 lei, intervalul minim taxabil fiind de 30 de minute, pentru care se plateste 3 lei, potrivit datelor de pe site-ul aeroportului.

Oferirea de servicii de parcare pe termen lung ar insemna costuri mai mici pentru clientii ce doresc sa stationeze o zi sau chiar mai multe in parcare. Spre exemplu, o persoana care isi lasa masina 12 ore in parcarea aeroportului trebuie sa plateasca 72 de lei, in timp ce suma pe care o va plati in parcarea privata din apropierea aeroportului, Park&Fly, se ridica la 24 de lei. In viitorul apropiat aeroportul nu planuieste sa mai construiasca parcari suplimentare.

Trafic in scadere

Traficul de pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) a scazut in primul semestru cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la doua milioane de pasageri.

Cei mai multi pasageri, aproape 1,8 milioane, au calatorit spre destinatii internationale, iar 237.000 pe cele interne, potrivit reprezentantilor companiei.

In primul semestru anul acesta, aeroportul a avut o cifra de afaceri de 36 de milioane de euro si un profit net in scadere cu 13%, la 8,7 milioane de euro.

Reprezentantii aeroportului nu au furnizat insa date referitor la valoarea incasarilor din serviciile de parcare.

Estimand ca 20% din cei doua milioane de pasageri si-ar lasa masina cel putin o ora in parcare, veniturile ar fi ajuns in primul semestru la 2,4 milioane de lei (580.000 de euro).