Arabesque: 20% din camioanele noastre au actionat ca o companie de transport

Autor: Catalin Lupoaie 27.09.2009

Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii, controlat de omul de afaceri Virgil Cezar Rapotan, si-a modificat structura flotei de transport inca de anul trecut din cauza scaderii comenzilor din industria constructiilor, 20% din cele 1.000 de camioane actionand ca o firma de transport.

Compania detine una dintre cele mai mari flote din Romania, comparabila cu a marilor transportatori de pe piata locala. Spre comparatie, Edy Spedition, cel mai mare transportator privat din Romania, are peste 1.200 de camioane, potrivit ultimelor date disponibile.

"Inca de anul trecut am operat modificari in structura flotei noastre. Din aproximativ 1.000 de camioane am lasat pentru distributie aproximativ 800, iar cu cele 200 ramase am creat pentru aceasta perioada o flota independenta care actioneaza ca orice companie de transport. Speram ca incepand cu anul viitor sa le reintroducem in distributie", afirma Cezar Rapotan.

Aceasta decizie a fost de altfel si cea mai eficienta in reducerea costurilor, in conditiile in care vanzarile au scazut in primele opt luni cu 20% fata de perioada similara a anului trecut.

"Comparativ cu perioada similara a lui 2008 suntem la aproximativ minus 20% si credem ca acesta va fi probabil si rezultatul final al anului 2009. Factorii care au influentat reducerea cifrei de afaceri au fost blocajul creditarii in special in domeniul imobiliar si cel al constructiilor, intarzierea cronica as spune a platilor de la buget catre companiile de constructii care au executat diferite lucrari", afirma seful Arabesque. In plus, el considera ca scaderea preturilor materialelor de constructie, in lipsa cererii, a produs doar un gol in cifra de afaceri a distribuitorilor de materiale de constructii si finisaje.

Ritmul de scaderea de 20% a vanzarilor se va mentine pana la sfarsitul anului, potrivit reprezentantilor Arabesque pana la 440 mil. euro. "Incepand cu luna septembrie din 2008, am acordat o atentie deosebita reducerii costurilor, urmarind permanent ca acestea sa fie corelate cu noul nivel al cifrei de afaceri. Au fost reduse toate categoriile de cheltuieli, pornind de la cele mici si terminand cu cele care se refera la flote de transport", explica Rapotan. El afirma ca nu a redus numarul angajatilor, insa nu au mai fost facute angajari in perioada 2008-2009 pentru ocuparea spatiilor libere aparute in urma celor care au parasit compania.

Arabesque are in prezent circa 3.300 de angajati, fata de 3.700 cat erau la sfarsitul anului trecut. In total compania are circa 5.000 de angajati pe piata interna si in Serbia, Ucraina, Bulgaria si Moldova.