Fostul sef de design al Renault povesteste cum s-a ajuns la Sandero: Mai intai am creat MCV si apoi Logan. Sandero a fost desenat la Barcelona

Autor: Alexandru Anghel 29.09.2009

Patrick Le Quement, fostul sef de design al Renault, a declarat ca proiectul Logan nu a inceput de fapt cu berlina care o cunoastem cu totii din 2004, mai intaI fiind desenata sI construita varianta break, cunoscuta acum drept Logan MCV.

"Arhitectura berlinei a fost dictata de break. Criteriul economic a fost sa avem aceeasI parte posterioara sI la break asa ca mai intaI am desenat breakul sI apoi am finalizat Logan sedan", a spus Le Quement.
Din cazuza acestei strategii, fostul designer sef al grupului francez spune ca portbagajul modelului Logan este cam inalt.

"M-am certat cu Le Quement, cand a venit cu proiectul. I-am cerut ca portbagajul sa fie macar cu un centimentru mai jos, dar n-am obtinut nimic", a completat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

Referitor la modelul Sandero, cel mai nou model al gamei Dacia, Le Quement spune ca a fost realizat la Barcelona, de catre o alta echipa decat cea care se ocupa initial de proiect. Sandero urma sa fie un remake al Logan, cat mai multe elemente ale masinii urmand sa fie pastrate in cazul hatchbackului.

"Trebuia sa facem un model bicorp al Logan sI sa nu modificam prea mult nici fata, nici usile, sa aiba cat mai mult din Logan. Am inceput proiectul in tehnocentre dar l-am initiat sI la Barcelona. Macheta de acolo a devenit Sandero".

El a adaugat ca versiunea creata la Barcelona are un design mult mai comercial sI incadrat in tendinta pietei auto actuale decat varianta initiala bicorp a Logan.