Warimpex s-a grabit cu extinderea hotelului: doua treimi din camere sunt goale

Autor: Mirabela Tiron 30.09.2009

Hotelul de patru stele Angelo AirportHotel Otopeni, detinut de compania austriaca Warimpex, a inregistrat in primul semestru din acest an un grad de ocupare de 34%, fata de un nivel de 54% in aceeasi perioada a anului anterior, arata datele din raportul companiei Warimpex.

"Profitul operational a ramas constant comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior pe fondul masurilor luate de hotel pentru reducerea costurilor."

Hotelul a redus tarifele de cazare de la inceputul anului cu 31,5%, astfel ca veniturile medii pe camera au scazut, acesta fiind un parametru important in stabilirea rentabilitatii unui hotel. In prezent, o camera dubla costa 110 euro pe noapte, cu mic dejun inclus si transfer asigurat de la aeroport.

Incasarile hotelului sunt aproximativ egale cu cele din anul 2008, datorita faptului ca a crescut capacitatea de cazare, de la 108 camere la 177 de camere anul acesta.

"Pozitionarea langa Aeroportul International Henri Coanda poate fi perceputa ca un avantaj, chiar daca traficul aeroportului s-a redus. Tintim oamenii de afaceri care prefera sa isi intalneasca asociatii, partenerii de afaceri, in apropierea aeroportului. Aproape 78% din clientii hotelului sunt straini, iar acest procent a ramas constant din anul 2008", a declarat Ana Maria Susurinca, marketing coordinator al hotelului Angelo Airporthotel. Printre clientii hotelului s-au numarat cehi, francezi si austrieci.

Traficul de pe cel mai mare aeroport din tara, Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), a scazut in primul semestru cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2 milioane de pasageri, ceea ce se reflecta si in businessul hotelierilor din Capitala.

In unitatea de patru stele din apropierea aeroportului lucreaza 71 de angajati. Reprezentantii companiei nu au vrut sa ofere informatii legate de masurile care au vizat personalul anul acesta.

Angelo Airport Hotel a fost preluat in 2007 de Warimpex, compania investind 15 milioane euro in achizitia, renovarea, extinderea si integrarea unitatii in brandul Angelo.