Marcile germane isi pastreaza cotele de piata

Autor: Bogdan Alecu 01.10.2009

Pe piata locala marcile germane sau cele aflate in proprietatea unor constructori germani, precum Skoda sau Seat, detin in acest moment peste 20% din piata locala a autovehiculelor noi.

Daca luam in calcul si faptul ca Ford este vazuta in Europa ca o masina nemteasca, pentru ca divizia europeana a constructorului american are sediul central in Germania, la Cologne, cota de piata a masinilor germane ar ajunge la 30%, potrivit datelor din primele opt luni din 2009.

Volkswagen, cea mai populara masina pe piata sa de origine, este si in Romania marca numarul unu la vanzari in clasamentul autoturismelor nemtesti.

In primele opt luni ale acestui an au fost inregistrate 7.631 de autovehicule vandute sub acest brand, ceea ce i-a adus o cota de piata de 7,4% si pozitia a doua in topul marcilor de import vandute in Romania si locul al treilea in clasamentul general care include si Dacia. In acelasi top si acelasi interval Ford si Skoda ocupa locurile patru si cinci.

Daca in segmentul marcilor "de volum" ofensiva francezilor este un obstacol important pentru accesul Volkswagen pe pozitia de lider de piata, in clasa de lux nemtii domina aproape integral clasamentul: Audi, BMW si Mercedes-Benz detin peste trei sferturi din totalul vanzarilor de masini pe acest segment.

Astfel, din totalul celor 4.679 de masini de lux comercializate pe piata locala in primele opt luni ale acestui an, aproape 4.000 de modele apartin celor trei constructori si lui Porsche.

De cealalta parte, pe piata importurilor de masini second-hand pozitia dominanta a nemtilor este de necontestat: din cele 152.000 de autoturisme importate la mana a doua in primele opt luni ale acestui an, peste 80% dintre acestea au fost aduse din Germania.

"Rabla" germana salveaza productia Dacia

Germania a reprezentat in 2009 cea mai mare piata de desfacere pentru Dacia, urmata de Franta, in timp ce Romania se afla pentru prima data in istoria marcii pe locul al treilea. Daca Germania nu ar fi lansat programul "Rabla", cel mai probabil uzina de la Mioveni ar fi eliminat cel de-al treilea schimb de productie si ar fi disponibilizat peste 3.000 de angajati.