Magazinele online cu articole sportive mizeaza pe popularitatea hainelor sport originale in randul tinerilor

Autor: Daria Macovei 07.10.2009

Investitiile initiale relativ reduse de cateva mii de euro pe care le presupune infiintarea unui magazin online de articole si echipamente sportive, un numar de 2-4 angajati, dar si cheltuielile scazute de mentenanta permit intreprinzatorilor pasionati de sport care nu dispun de prea multe fonduri sa inceapa o activitate in domeniul online.



Liviu Miron, presedintele Federatiei Romane de Fitness, organizatie infiintata inca din 2001, a intrat in afacerile cu articole sportive in 2009, cand a decis sa deschida magazinul online Fitness Academy Sport Online Shop, parte a francizei Fitness Academy care reuneste o retea de site-uri romanesti de profil.

Ideea unei astfel de afaceri i-a venit lui Miron pe fondul unei experiente profesionale de peste 30 de ani in domeniul sportului si completeaza celelalte afaceri pe care Liviu Miron le-a deschis de-a lungul timpului.

Antreprenorul s-a lansat in domeniu pentru prima data in 1990, cand a infiintat compania Sporting International, care avea ca principal obiect de activitate reprezentarea si sponsorizarea sportivilor romani in cadrul unor competitii internationale. In ultimii 20 de ani, Sporting International s-a implicat in organizarea unor competitii importante romanesti, cum ar fi Cupa Davis, Campionatele Internationale de Gimnastica ale Romaniei sau Romanian Open Tenis si a contribuit la protocolul meciurilor din Liga Campionilor sau din UEFA Championship. In prezent, firma s-a extins, ajungand sa desfasoare o gama larga de activitati, printre care oferirea de consultanta specializata pentru proiectele sportive cu finantare europeana, vanzarea de suprafete sintetice profesionale pentru diverse tipuri de terenuri, echipamente pentru sali de sport, instalatii de nocturna, gheata sintetica pentru patinoare, echipamente pentru fitness si chiar diverse echipamente pentru vanatoare si pescuit.

In urma implicarii in organizarea de concursuri, intreprinzatorul roman a reusit sa isi faca numeroase contacte, ceea ce i-a permis sa isi extinda vizibil afacerea online cu articole sportive, Fitness Academy ajungand sa vanda in prezent peste 2.500 de produse sportive originale.

Printre clientii magazinului detinut de Liviu Miron se numara diverse federatii si cluburi sportive, directiile judetene de sport, dar si centre de fitness, universitati, scoli si licee si chiar hoteluri care vor sa isi amenajeze sali de sport sau alte spatii pentru agrement sportiv. Desi la inceput activa doar pe piata din Romania, Fitness Academy Sport Online Shop si-a extins in prezent piata de desfacere si in alte state din regiune, printre care Bulgaria, Turcia, Moldova, Ungaria si Ucraina.

Magazinul de articole sportive si-a inceput initial activitatea cu doi angajati, insa a ajuns sa detina patru angajati, bazandu-se in special pe colaborari. Principalii furnizori ai Fitness Academy provin din strainatate, din tari precum Statele Unite, Italia, Japonia, Franta, Anglia, Danemarca, Austria, Germania, Elvetia si chiar Australia.

Concurenta pe piata romaneasca de articole sportive este destul de puternica in prezent in ciuda perioadei de criza pe care o resimt majoritatea magazinelor de profil, potrivit antreprenorului. Clientii au venit mai greu in primele luni de la lansarea pe piata a magazinului Fitness Academy, a declarat Liviu Miron, insa in momentul de fata firma a reusit sa gaseasca clienti chiar si pentru articolele care sunt utilizate preponderent in sezonul rece.

Investitia initiala in magazinul online de articole sportive s-a ridicat la 19.500 de euro si a provenit din celelalte afaceri desfasurate de franciza Fitness Academy, potrivit antreprenorului. Cea mai mare parte a banilor au fost investiti in organizarea site-urilor si a activitatilor desfasurate online, insa sume semnificative au fost alocate si deplasarilor in strainatate pentru contactarea directa a producatorilor importanti.

Marja de profit practicata de Fitness Academy Sport Online Shop atinge in general 10-15% din pretul produselor la producator, intreprinzatorul roman precizand ca se bazeaza cel mai mult pe volumul important al comenzilor si pe rulaj pentru a obtine profituri.

O alta firma online specializata in vanzarea de articole sportive este Dream Sport Magazin, infiintata la inceputul lui 2009 de antreprenorul bucurestean Andrei Vasile. Desi a recunoscut ca nu are o experienta prea mare in domeniu, ideea de a se lansa intr-o astfel de afacere i-a venit intreprinzatorului dupa ce a observat succesul in crestere de care se bucura in prezent magazinele online, in special cele de pe segmentul IT. Vasile precizeaza ca a fost motivat si de investitiile initiale relativ reduse pe care le-a presupus infiintarea magazinului, dar si de cheltuielile scazute de mentenanta care fac ca extinderea afacerii sa nu presupuna costuri extrem de mari, ceea ce permite si unui intreprinzator care nu dispune de prea multe fonduri sa inceapa o activitate in domeniul online.

Popularitatea hainelor sport in randul tinerilor a fost un alt motiv care l-a convins pe intreprinzatorul bucurestean sa se orienteze catre echipamente sportive.

Dream Sport Magazin ofera o gama variata de produse si echipamente sportive, cum ar fi mingi, incaltaminte, manusi, palete si mese de tenis, role sau patine.

Firma ofera si servicii conexe care variaza in functie de produse: garantie, transport platit sau gratuit, servicii de intretinere pentru diverse aparate si chiar plata in rate pentru anumite articole sportive.

Printre clientii tinta ai firmei se numara sportivi, care isi achizitioneaza echipamentele pentru performanta, dar si persoane obisnuite, care cumpara diverse produse pentru agrement. O mare parte dintre clientii Dream Sport Magazin sunt tineri care doresc sa isi reinnoiasca garderoba cu haine si incaltaminte sport.

Antreprenorul recunoaste ca la inceput numarul clientilor a fost mai redus, insa se bazeaza pe publicitatea de pe site pentru a-si spori numarul clientelei.

Dream Sport Magazin a pornit de la trei angajati, iar in prezent firma detine patru angajati, insa colaboreaza cu alte trei persoane, potrivit intreprinzatorului.

Printre furnizorii magazinului online de articole sportive se numara atat companii romanesti, cat si companii din strainatate, din tari precum Germania, Turcia, dar si din state precum Pakistan sau China.

Firma online de articole sportive resimte o concurenta acerba pe piata romaneasca de profil, dupa cum declara antreprenorul, care precizeaza ca in afacerile pe internet "doar cei care reusesc sa devina suficient de cunoscuti sunt capabili sa supravietuiasca in timp". Daca la inceput concurenta nu era atat de mare, iar firma se baza pe o publicitate restransa, prin cercuri de cunostinte sau printre impatimitii de internet, odata cu extinderea afacerii concurenta a devenit tot mai stransa, mai ales ca cererea pentru anumite produse variaza semnificativ in functie de sezon, crede Andrei Vasile.

Dream Sport Magazin s-a lansat pe piata pe baza unei investitii initiale de 500 de euro, care a constat in crearea site-ului unde este prezentata intreaga gama de articole sportive oferite de firma, pe categorii de sporturi si in functie de furnizori. Primele sume investite au provenit din resursele proprii ale intreprinzatorului, care si-a marit pe parcurs cheltuielile prin achizitionarea de marfa de la diversi producatori.

Avand in spate doar trei luni de activitate, magazinul online de articole sportive a inregistrat pana in prezent o cifra de afaceri de circa 50.000 de euro, iar antreprenorul spera ca, pana la sfarsitul lui 2009, evolutia cifrei de afaceri sa se mentina pe un trend ascendent, avand in vedere ca afacerea se extinde.

In prezent, Dream Sport Magazin practica in medie o marja de profit de 30%, insa nivelul acesteia variaza in functie de pretul produselor comercializate si de calitatea lor.

Dream Sport Magazin

Fitness Academy Sport Online Shop