Afacerile Uniqa au scazut cu 4% la opt luni
Uniqa (fosta
Unita), una dintre cele mai mari companii din piata asigurarilor
generale, a incheiat primele opt luni din acest an cu o scadere de
4% a primelor brute subscrise (indicator care arata volumul
afacerilor in asigurari) fata de aceeasi perioada din 2008, pana la
nivelul de 339 mil. lei (80,2 mil. euro).
Pe segmentul de
asigurari auto Casco, cea mai importanta linie de business a
companiei, primele brute subscrise au urcat cu 3%, pana la 185 mil.
lei (43,8 mil. euro). In schimb, pe segmentul RCA (asigurari de
raspundere civila obligatorie), afacerile s-au redus cu 3%,
coborand la 107 mil.
lei (25,3 mil. euro).
"Este o perioada
foarte grea, in care multi dintre noi renunta la asigurari din
diferite motive. Scaderea pe RCA a fost cauzata si de intentia
noastra de echilibrare a portofoliului prin reducerea ponderii
asigurarilor auto", a declarat Ileana Horvath, directorul general
al Uniqa, societate controlata incepand cu anul trecut de grupul
austriac Uniqa.
Profit de 1,2 mil.
euro
Uniqa avea la
sfarsitul lunii august un profit net de 5 mil. lei (1,2 mil. euro),
la fel ca la sfarsitul lunii iunie si estimeaza ca va incheia acest
an cu un rezultat pozitiv.
Asiguratorul a
platit in aceasta perioada despagubiri in valoare de 282,7 mil. lei
(67 mil. euro), cu 5% peste nivelul din aceeasi perioada a anului
trecut.
"In ultimele doua
luni au crescut considerabil daunele ca urmare a introducerii
constatarii amiabile a accidentelor auto (pentru accidentele
usoare, fara interventia politiei - n.r.). Romanii sunt inventivi,
soferii se inteleg intre ei sa declare anumite daune. De anul
viitor insa nu va mai fi posibil acest lucru, deoarece va fi
introdus sistemul bonus-malus si cu cat vor avea mai multe
accidente, cu atat vor plati mai mult pentru asigurare soferii",
explica Horvath.
Anul acesta Uniqa a
avut o dauna medie pe segmentul RCA de circa 5.200 de lei, iar pe
Casco de 5.700 de lei, cu 12% peste nivelul din 2008. A scazut, in
schimb, frecventa daunelor auto, afirma directorul general al
Uniqa.
Mizeaza pe un nou
canal de vanzare
Austriecii de la Uniqa intentioneaza sa dezvolte un nou canal de vanzare, asemanator francizelor, estimand ca acesta le va aduce 20-25% din primele brute subscrise pana in 2012.
Astfel, agenti ai
Uniqa sau recrutati de la alti asiguratori vor putea deschide si
administra agentii Uniqa, urmand sa incaseze comisioane in functie
de veniturile agentiei, dar si bonusuri in functie de profit si de
cresterea portofoliului.
Uniqa are in
prezent 170 de sucursale si agentii proprii si se asteapta ca pana
in 2012 sa deschida inca 200 de locatii in noul sistem, care ii vor
aduce prime brute subscrise de 85 mil. lei.
"In afara de taxele
platite pentru infiintarea unei societati comerciale, nu exista
taxe pentru deschiderea unei agentii. Uniqa va investi
20.000-25.000 de euro in fiecare locatie pentru mobilier, firma
luminoasa si sisteme IT si de comunicatii, iar chiria si
cheltuielile curente vor fi suportate de agent", afirma Florin
Calin, director national de retea parteneri exclusivi in cadrul
Uniqa.
In urmatorii cativa
ani Uniqa intentioneaza sa investeasca 4 mil. euro in dezvoltarea
noului canal de vanzare.