Top Brands se gandeste la a treia investitie in lactate dupa o fabrica la Giurgiu si una in Neamt

Autor: Diana Tudor Stoica 06.10.2009

Top Brands Distribution (TBD), cel de-al doilea distribuitor de bunuri de larg consum de pe plan local, a intrat pe piata lactatelor estimata la 1,2 mld. euro, prin lansarea brandului Dar Lactate, produs de compania Master House Grup, din judetul Giurgiu, controlata de actionarii Top Brands, cu o participatie de 66% din actiuni.

TBD, distribuitorul tigaretelor Philip Morris si al produselor Kraft Foods, are insa in plan deschiderea unei noi fabrici de lactate pana la finalul anului 2010 si achizitia unei a treia unitati in viitorul apropiat.

"Actionarii Top Brands Distribution au investit in industria lactatelor pentru ca este un sector cu un potential mare de crestere. In luna mai a acestui an, grupul Tob Brands Distribution a investit 600.000 de lei in majorarea capitalului social al Master House Grup pentru a intra in actionariatul companiei", a declarat Remus Danaila, administratorul companiei din Giurgiu.

Danaila, 35 de ani, a preluat anul acesta functia de administrator al producatorului de lactate Master House Grup, dupa ce a coordonat in ultimii sapte ani departamentul financiar al Top Brands Distribution, grup cu afaceri de 314 milioane de euro in 2008, controlat de omul de afaceri libanez Wael El Ghadban si alti doi investitori straini de origine elvetiana, actionari ai companiei Brightlane LLC.

Doar in magazinele mici la inceput

Investitia initiala in construirea fabricii de lactate din comuna Bucsani, judetul Giurgiu, s-a ridicat la 2,5 mil. euro, suma fiind obtinuta din fonduri Sapard si credite bancare. Fabrica, finalizata la sfarsitul anului 2008, are in prezent o capacitate maxima de procesare de 25.000 de litri de lapte pe zi si aproximativ 50 de angajati.

Fondatorii companiei, palestinianul Abu Wakid Darwish si sotia sa Nicoleta, detin in continuare un pachet minoritar la producatorul de lactate.

"Vrem ca in maximum doi ani de zile, aceasta fabrica sa proceseze 100.000 de litri pe zi", a spus Danaila, adaugand ca in prezent aceasta produce la jumatate din capacitatea maxima. Produsele Dar Lactate (iaurturi, lapte, sana, smantana) vor fi comercializate initial doar in cadrul magazinelor de proximitate din Bucuresti, urmand ca din primul trimestru al anului viitor acestea sa fie prezente si pe rafturile retailerilor moderni.

Aveau nevoie de distributie

Fabrica din Giurgiu nu este insa singura capacitate de productie pe care Top Brands Distribution o are in plan. Distribuitorul va investi trei milioane de euro intr-o fabrica in judetul Neamt care va deveni operationala pana in toamna anului viitor. Terenul si cladirea fabricii au fost achizitionate anul trecut de TBD de la antreprenori locali. Fabrica va avea o capacitate de procesare de intre 50.000 si 100.000 de litri pe zi si aproximativ 100 de angajati. "Intentia initiala era ca prima fabrica deschisa sa fie cea din Neamt, dar intre timp a aparut aceasta oportunitate in Giurgiu", a explicat administratorul Master House Grup.

Potrivit lui Danaila, actionarii Master House Grup nu intentionau sa vanda pachetul majoritar de actiuni, insa din nevoia asigurarii unui sistem de distributie, acestia au ajuns sa incheie un parteneriat cu Top Brands Distribution. Momentul intrarii pe piata a fost amanat insa cateva luni pentru a putea fi realizata strategia de brand.

"Vrem ca fabrica din Giurgiu sa asigure productia pentru sudul Romaniei, zona Moldovei sa fie acoperita de fabrica din Neamt si intentionam sa construim sau sa achizitionam o a treia fabrica in centrul sau vestul tarii. De asemenea, avem in plan si realizarea de investitii in ferme pentru a ne asigura materia prima", sustine administratorul Master House Grup, fara a dezvalui insa valoarea totala a acestor investitii.

Mutarile TBD pe piata lactatelor