Albin Budinsky, CEO Schenker Romtrans: Concedierile au reprezentat o reactie la criza

Autor: Mirabela Tiron 07.10.2009

Schenker, divizia de transport si logistica a Deutsche Bahn, care a preluat anul trecut casa de expeditii Romtrans pentru circa 90 mil. euro, a finalizat prima etapa a fuziunii prin absorbtie a companiei romanesti si a infiintat firma Schenker Romtrans, care va gestiona un business de peste 100 mil. euro in Romania.



"Practic pot spune ca am fuzionat deja. Oamenii de la cele doua companii lucreaza acum impreuna, iar departamentele s-au unit. Ramane ca integrarea aceasta sa se realizeze si din punct de vedere legal. Trebuie sa mai urmam niste pasi birocratici, iar pana in ianuarie 2010 se va realiza juridic aceasta fuziune", a declarat Albin Budinsky, care va prelua pozitia de CEO la finalizarea operatiunilor de integrare a celor doua companii.

In urmatoarea perioada, compania Romtrans va fi absorbita de Schenker Romtrans si va disparea din punct de vedere juridic, dupa cum apreciaza el.

Astfel, Albin Budinsky, 44 de ani, care a venit in Romania in 1997 si a ocupat pozitia de general manager al diviziei locale a Schenker incepand din 2001, se va ocupa de conducerea unui business de peste 100 mil. euro. Schenker Romania a rulat anul trecut afaceri de aproape 35 de milioane de euro, in timp ce Romtrans a inregistrat 76,2 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiilor. Peste 99% din titlurile Romtrans, care anterior se aflau in mainile managementului si ale salariatilor, in total fiind peste 1.000 de actionari, au fost cumparate anul trecut de Schenker.

Birocratia a intarziat fuziunea

Initial finalizarea fuziunii celor doua companii a fost anuntata pentru lunile iunie-iulie anul acesta, insa acest proces a fost intarziat din cauza unor probleme birocratice si administrative, dar si din cauza procedurii destul de complicate, dupa cum apreciaza executivul Schenker Romtrans.

Romtrans este cea mai mare companie privata activa pe piata transportului de marfa (lider fiind insa compania CFR Marfa, detinuta de statul roman), dupa cifra de afaceri de anul trecut. Pe aceasta piata mai concureaza si compania Edy Spedition, care a rulat anul trecut afaceri de aproape 75 de milioane de euro, potrivit site-ului Ministerului de Finante.

Cele mai recente date furnizate ZF de catre compania Romtrans arata ca in primul trimestru din acest an, transportatorul a inregistrat o cifra de afaceri de 49 de milioane de lei (11,8 mil. euro), in scadere cu 22,4% in lei fata de aceeasi perioada a anului anterior.

"Anul acesta este un an dificil pentru transportul de marfuri si ma astept la o scadere a cifrei de afaceri cu 31-32% la ambele companii pana la sfarsitul anului", a spus Albin Budinsky.

Cel putin 175 de angajati au fost disponibilizati

Una dintre masurile luate de Budinsky in acest an a fost restructurarea personalului. In trimestrul unu al acestui an compania Romtrans avea 1.197 de angajati, comparativ cu 1.372 de angajati in aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor oferite de companie.

"Criza ne-a obligat, ca pe orice alta companie, sa ne uitam si la personal. Am inceput un proces de restructurare, care va continua probabil si anul viitor. Nu pot spune cati angajati au fost concediati. Incercam sa luptam impotriva crizei si concedierile au reprezentat o reactie la criza", a precizat el.

Conducerea noii entitati Schenker Romtrans, cu 10 sucursale si peste 70 de puncte de lucru in tara, va fi asigurata de un Consiliu de Supraveghere, format din cinci oameni (patru membri ai Schenker Austria si fostul presedinte al Romtrans, Ion Nan) si de un comitet executiv, format din Valeriu Dascalu (COO - director operational), Peter Rausch (CFO - director financiar) si Albin Budinsky (CEO).