Pan Group are un contract cu Kraft pentru cafeaua Jacobs 3 in 1

Autor: Diana Tudor Stoica 08.10.2009

Pan Group Craiova, unul dintre cei mai mari producatori de morarit si panificatie de pe plan local, a extins anul acesta parteneriatul cu producatorul Kraft Foods Romania si pe segmentul cafelei si a inceput sa ambaleze produsele Jacobs 3 in 1.

"Datorita rezultatelor anterioare am extins colaborarea cu Kraft Foods, demarand ambalarea produselor 3 in 1 Jacobs, cu livrari atat in tara, cat si in strainatate", au declarat reprezentantii Pan Group, cu afaceri de peste 25 mil. euro in 2008.

Colaborarea dintre Kraft Foods Romania si Pan Group a inceput in 2008, cand compania craioveana a demarat productia de prajituri Poiana Dulce pentru Kraft. Potrivit reprezentantilor Pan Group, relocarea fabricii din Brasov in Bulgaria, care urmeaza a fi finalizata pana la sfarsitul anului, nu a afectat parteneriatul celor doua companii.

"O parte din materiile prime vor fi aduse din tara vecina, distantele Craiova-Brasov si Craiova-Bulgaria fiind aproximativ aceleasi", au declarat reprezentantii producatorului brandurilor de snack-uri sarate Salatini si Capollini, dar si a ruladelor Rollini d'Oro. Mai mult, din luna august a acestui an, Pan Group a inceput sa produca si Poiana Dulce cu capsuni.

Pan Group nu este singurul producator local care a preluat o parte din productia Kraft in urma relocarii fabricii din Brasov in Bulgaria. Compania Rap Confectionery din Brasov, detinuta de omul de afaceri Radu Popeia, opereaza pana la finalul anului in fabrica de ciocolata a Kraft Foods din Brasov, producand batoanele Smash si bomboanele Chokotoff. Kraft mai are insa si un parteneriat cu Supreme Group, detinut de fratii Jihad si Johnny Jabra, pentru procesarea cafelei Nova Brasilia.

Pan Group, controlata de familia Busuioc, a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o crestere de 10% a vanzarilor in volum comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

"Dezvoltarea pietelor interne, cat si extinderea la nivel international in tari ca Anglia, Belgia, Ungaria, Bulgaria, Croatia, Slovacia, Cehia au determinat o crestere a vanzarilor la export cu 21%", spun reprezentantii companiei.

Exporturile au reprezentat in 2008 aproximativ 10% din cifra de afaceri a Pan Group, adica aproximativ 2,5 milioane de euro, fiind in crestere cu aproximativ 50% fata de anul precedent.

Chiar daca exporturile au protejat compania de fluctuatiile monedei euro, actionarii Pan Group au taiat anul acesta din costurile companiei pentru a nu fi nevoiti sa disponibilizeze o parte din cei peste 1.000 de angajati.

"Am renegociat contractele de furnizare a materiilor prime, contractele de imprumut cu bancile pentru reducerea dobanzilor si a redimensionarii ratelor, cat si reducerea anumitor costuri salariale", sustin reprezentantii Pan Group.