Castiga din vanzarea aparatelor de bronzat destinate femeilor care vor sa arate bine si in sezonul rece

Autor: Andreea Neferu 09.10.2009

Pentru a obtine un bronz frumos, romanii sunt din ce in ce mai dispusi sa treaca pragul saloanelor de infrumusetare si sa se lase pe "mana" aparatelor de bronzat. Dar cine se afla in spatele distributiei de astfel de aparate?



Firma Disotel a intrat pe piata romaneasca de distributie de aparate profesionale pentru bronzat si accesorii inca din 1999, fiind infiintata de asociatii Constantin Ioan Stan si Remus Adrian Cobarzan. Ulterior, activitatea firmei a fost completata de des-chiderea unei noi societati in 2002, Sunline, care se ocupa de distributia de cosmetice profesionale pentru bronzat Soleo in exclusivitate pentru Romania. Totodata, cei doi asociati si-au des-chis in 2000 primul salon de bronzat in Oradea.

"Am observat piata din Ungaria, care era foarte dezvoltata in acest domeniu la momentul respectiv si am hotarat sa aducem acest lucru si in Romania", marturisesc fondatorii Disotel.

Initial, firma si-a orientat activitatea catre orasele din vestul tarii, in special Satu Mare, Cluj-Napoca, Timisoara si Arad, "deoarece am considerat ca aici oamenii sunt mai deschisi la nou si am incercat informarea publicului asupra beneficiilor pe care aparatele de bronzat le ofera", spun cei doi intreprinzatori. Una dintre etapele de importanta majora inainte de demararea propriu-zisa a afacerii a fost cea legata de crearea unei baze de date cu potentialii clienti.

Principalele modalitati de promovare a firmei au fost publicitatea in presa scrisa, la radio, dar si prin flyere sau diverse pliante. De asemenea, antreprenorii au participat la o serie de targuri de profil organizate in capitala sau la Timisoara, in cadrul carora si-au promovat produsele.

"Exista o gama larga de aparate de bronzat pentru uz personal care nu necesita curent trifazic si au un consum mic, insa aparatele pentru uz profesional sunt concepute sa functioneze doar pe baza curentului trifazic si trebuie sa fie functionale o perioada de timp mai mare", considera Stan si Cobarzan cu privire la caracteristicile pe care clientii trebuie sa le aiba in vedere atunci cand achizitioneaza un aparat de bronzat.

Afacerea a pornit la drum cu doar patru angajati, insa in prezent numarul lor a ajuns la 35. Primii angajati au fost recrutati pe baza anunturilor publicate in presa scrisa, dar si in urma participarii la targurile de joburi.

In prezent, compania detine o baza de 250 de clienti din toata tara, iar aparatele de bronzat comercializate sunt importate din statele membre ale Uniunii Europene.

In ceea ce priveste concurenta, cei doi antreprenori rememoreaza faptul ca, la inceput, concurenta era practic inexistenta, insa in prezent ei considera ca piata este saturata si concurenta este extrem de mare in acest domeniu.

Investitia initiala in acest business s-a ridicat la circa 50.000 de euro si a constat in achizitia aparatelor de bronzat si a know-how-ului specific, precum si a accesoriilor si a cosmeticelor pentru solar.

In 2008, firma a inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, in timp ce profitul a fost reinvestit in totalitate pentru dezvoltarea businessului.

Planurile pe termen lung ale companiei sunt reprezentate de consolidarea pozitiei pe piata romaneasca. In prezent, firma detine opt saloane de bronzat sub brandul Solisun in orasele Oradea, Satu Mare, Cluj-Napoca, Bucuresti si Constanta, precum si 25 de saloane in franciza.

Firma Exclusive Business Solutions activeaza pe piata distribuitorilor de aparatura pentru saloanele de bronzare si infrumusetare din toamna anului 2008, fiind infiintata la initiativa celor doi asociati, Elena Marinescu (27 de ani) si Emilian-Danut Puiu (23 de ani). Amandoi aveau experienta in domeniu, de patru, respectiv doi ani, astfel ca au decis sa-si deschida propria afacere. Bazandu-se pe cunostintele acumulate anterior in acelasi sector, cei doi au trecut peste anumite etape specifice perioadei ce precede demararea propriu-zisa a afacerii, mai exact prospectarea pietei, a preturilor, a concurentei si a clientilor si au contactat furnizorii deja cunoscuti, precum si altii noi in ideea diversificarii gamei de produse.

"Primii clienti au fost vechii clienti cu care am colaborat anterior in conditii foarte bune, ulterior clientela s-a marit prin promovarea pe internet prin intermediul propriului site, dar si prin recomandari facute de clientii nostri", spun cei doi antreprenori.

Au pornit la drum cu trei angajati, iar numarul acestora s-a pastrat pana in prezent. In ceea ce priveste investitia initiala, aceasta s-a ridicat la circa 15.000 de euro si a constat in stocuri, personal, obiecte de inventar, precum si promovare. "Cel mai important lucru de retinut si de luat in considerare atunci cand se achizitioneaza un aparat de bronzat este calitatea produsului, urmata indeaproape de puterea solarului, dar si de dotarile standard si optionale", considera Emilian-Danut Puiu si Elena Marinescu.

Concurenta in acest domeniu de activitate este foarte puternica si uneori neloiala, sunt de parere cei doi intreprinzatori. Acest lucru nu

i-a oprit totusi ca in primele sase luni de activitate sa-si recupereze investitia initiala si sa intre pe profit.

"Cea mai mare dificultate a fost lipsa posibilitatii de a ajuta clientii cu creditari (leasing-uri). In aceasta idee am oferit clientilor termene si conditii de plata mai accesibile si am incercat sa-i facem sa inteleaga ca nu au pornit singuri pe acest drum, ca le suntem aproape si ca pot avea incredere in noi", spun cei doi asociati ai firmei Exclusive Business Solutions.

Cu privire la planurile de viitor ale companiei, Emilian-Danut Puiu si Elena Marinescu marturisesc ca isi doresc largirea gamei de produse si servicii.

Desi initial societatea s-a axat doar pe furnizarea produselor specifice saloanelor de bronzare, in momentul de fata distribuie aparatura si produse cosmetice, aparatura SPA, dar si mobilier.

Compania mizeaza pe continua crestere a gradului de profesionalism si adaptarea serviciilor in functie de nevoile clientilor, oferindu-le "consiliere in orice problema legata de domeniul aparaturii de bronzat, conditii de achizitie mult mai bune si tot ajutorul de care acestia au nevoie", conchid cei doi intreprinzatori.

Disotel:

Exclusive Business Solutions: