Cum a ajuns un om de afaceri din Brasov sa produca telefoane mobile dual sim

Autor: Adrian Seceleanu 09.10.2009

Compania brasoveana Visual Fan are in portofoliu sase modele de mobile dual sim si vaneaza noi clienti la marile targuri internationale IT&C. Cum au intrat in retelele locale de retail: cu preturi si perioade de garantie agresive.



O firma brasoveana, care s-a lansat pe piata in 2002 comercializand televizoare si DVD playere sub brandul Allview, a ajuns in mai putin de doi ani in topul celor mai vandute branduri de telefoane mobile din Romania, intrand pe o nisa care speculeaza particularitatile consumului de servicii telecom al romanilor: telefoane care functioneaza in acelasi timp cu doua cartele sim, chiar si de la operatori diferiti.

Visual Fan a vandut din primavara anului trecut peste 20.000 de telefoane mobile dual-sim si estimeaza ca isi va extinde cota de piata pe fondul cererii pentru acest tip de terminale pe piata locala.

"Am pornit in 2008 cu doua modele de telefoane, iar la acest moment avem in portofoliu sase modele, urmand ca pana la sfarsitul anului sa mai lansam inca trei - toate acestea avand functionalitati diferite si incorporand un nivel din ce in ce mai avansat de tehnologie", a declarat pentru ZF Lucian Peticila, directorul general al companiei.

Inceput dificil

El spune ca functiile mobilelor, combinate cu pretul pornind de la 299 de lei si perioada de garantie extinsa la trei ani au ajutat compania sa intre pe rafturile retelelor locale de retail GSM - pas fara de care compania nu ar putea atinge volume mari de vanzari.

"Inceputul a fost dificil, insa la sfarsitul anului trecut efortul nostru a dat roade - am incheiat parteneriate cu o parte din cei mai mari jucatori din piata de retail: Germanos, Fonomat, Euro GSM, iar la inceputul anului T1 Vision Dual SIM, unul dintre mobilele produse de Visual Fan, are camera foto de 3,2 megapixeli, functie TV analog si conectitivitate GPRS, Bluetooth si USB. Aparatul are si un senzor de miscare care permite, spre exemplu, oprirea soneriei mobilului prin intoarcerea telefonului. Mobilele Allview sunt asamblate in Asia, iar softul este modificat in Romania. Aproximativ 26% din populatia urbana din Romania are doua telefoane diferite, de regula din retele diferite, conform datelor de pe piata. 2009 cu Proton", spune seful Visual Fan. "Meniul si manualul de utilizare sunt furnizate si in limba romana, iar de pe site-ul allview.ro pot fi descarcate gratuit aplicatii compatibile cu fiecare model de telefon si setarile pentru internet. Oferta noastra de terminale GSM cuprinde pachete care incorporeaza alaturi de terminalele Allview solutii software integrate si servicii. Oferim garantie extinsa pe 3 ani pentru toate telefoanele Allview, iar serviciul de suport clienti ofera asistenta telefonic si prin e-mail."

Compania a incheiat parteneriate cu mai multi producatori de soft, astfel incat instaleaza pe mobile, printre altele, aplicatii de mesagerie instantanee si browsere web. La finele anului compania estimeaza ca va lansa pe piata un mobil cu push e-mail, aplicatie care ar urma sa permita vizualizarea documentelor de tip Microsoft Office.

Dupa ce a participat la mai multe targuri internationale IT&C, compania spera sa aiba succes cu mobilele dual sim si in afara Romaniei. Potrivit sefului Visual Fan, compania a semnat un contract cu un distribuitor din Germania, care onoreaza comenzi din tari ca Austria, Germania si Elvetia. El nu a oferit informatii privind vanzarile.

S-au batut cu Prigoana pe sisteme DVD

Totusi, compania nu a plecat de la zero in "aventura" pe piata de telefoane mobile, unde liderul autoritar al pietei locale este Nokia, cu o cota estimata la aproximativ 60% prin cele peste patru milioane de mobile vandute anual.

Visual Fan a intrat pe piata vanzand televizoare clasice, iar mai apoi DVD playere.

"Imediat dupa infiintare, in perioada 2002 - 2004, am comercializat televizoare clasice, DVD playere si alte produse electronice. In anul 2005 a fost lansat DVD playerul 4011, care s-a bucurat de un mare succes si care este si acum cerut de piata", spune oficialul Visual Fan. Compania brasoveana a avut insa un concurent local redutabil pe piata de sisteme DVD, respectiv produsele din gama E-Boda, produsa de o companie in care era actionar si omul de afaceri Silviu Prigoana.

Brasovenii au continuat sa se extinda pe piata cu alte produse. "In anul 2006 ne-am numarat printre cele cateva companii de pe piata care comercializau televizoare LCD, fiind primul brand local. In anul 2007 am adaugat in portofoliu sistemele de navigare GPS si softul de navigare Traffic GPS, iar in primavara anului 2008 am patruns pe piata telefoanelor mobile dual sim."

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania este detinuta integral de Camelia Cotuna, 36 de ani, din Brasov. Visual Fan a inregistrat anul trecut un profit net de 44.000 de euro, la afaceri de 2,4 mil. euro, si estimeaza cresteri pentru anul curent. Compania are 34 de angajati.