Radu Maftei, primul CFO roman al P&G Balcani: E adevarat ca firmele au intrat in era directorilor financiari

Autor: Mihaela Popescu 08.10.2009

Procter & Gamble, cel mai mare jucator pe piata locala a bunurilor de larg consum nealimentare, l-a numit pe Radu Maftei, 34 de ani, pe pozitia de CFO pe regiunea Balcanilor coordonata din sediul de la Bucuresti.



Maftei a revenit in tara dupa aproximativ patru ani petrecuti la sediul central al P&G din Cincinnati (SUA), unde a condus in perioada 2005 - 2007 planningul financiar pentru Europa Centrala si de Est si Asia.

El este succesorul lui Jean-Marie Vliegen, care a plecat la Geneva pe functia de director financiar pentru divizia de detergenti a companiei pe regiunea Europei de Vest.

Maftei a intrat in P&G in urma cu aproximativ 12 ani, in cadrul unui seminar de training organizat de companie pentru studentii europeni. S-a angajat in anul 1997 ca analist financiar, iar in 2001 a fost trimis la sediul din Dubai al companiei pe pozitia de Finance Manager pentru regiunea Orientul Mijlociu. De aici a plecat in 2005 in Cincinnati, la sediul central al P&G.

Revenit in tara, managerul roman spune ca noile realitati fac ca rolul CFO-ului intr-o companie sa devina mai important, pe fondul presiunii pe lichiditati.

"The Economist avea mare dreptate sa declare ca am intrat in era CFO-ului. Intr-un asemenea mediu, cand pietele se contracta semnificativ, CFO-ul are rolul extrem de important in a se asigura ca structura de costuri este flexibila, ajustand frecvent costurile in functie de planurile de vanzari. Un control si o intelegere a planurilor de finantare ale companiei pot deveni elementul care decide daca o companie mai exista sau nu pe piata. Pe acest fundal, in general in mediul de afaceri rolul directorilor financiari va deveni mult mai proeminent", a afirmat Radu Maftei.

A doua schimbare in board

Numirea lui Maftei la conducerea departamentului financiar este a doua schimbare din board-ul de conducere al P&G Balcani din acest an, dupa ce in luna iulie grecul Sotirios Marinidis a revenit in Romania ca director general al subsidiarei locale. P&G a avut anul trecut afaceri de 400 mil. dolari pe piata locala, fiind cel mai mare jucator pe piata bunurilor de larg consum nealimentare, cu branduri precum Ariel, Head & Shoulders, Pantene sau Gillette.

Afacerile P&G in Romania au inregistrat in 2008 un declin cu un ritm single digit (mai mic de 10%) fata de valoarea din anul anterior, scadere pe care reprezentantii companiei o pun pe seama declinului din consum.

Si un greenfield

"Bineinteles ca in 2008 si 2009 a trebuit sa facem ajustari ale capitalului rulant si sa urmarim cu atentie sporita dezvoltarile din retail, dar atunci cand principiile sunt bine definite aceste ajustari sunt normale si relativ usor de implementat", a mai spus Maftei.

Procter & Gamble are 990 de angajati in Romania. Compania construieste in acest moment primul sau greenfield de pe piata locala, la Urlati (Prahova), care va deveni in 2010 cea mai mare fabrica de sampoane a P&G din lume. Proiectul va implica investitii totale de 100 mil. dolari si va crea circa 350 de locuri de munca.