Agricola Bacau se asteapta la o marja de profit net de 4%

Autor: Diana Tudor Stoica 11.10.2009

Reprezentantii grupului de firme Agricola Bacau, unul dintre cei mai mari producatori de carne de pasare de pe plan local, estimeaza o marja de profit net de pana la 4%, in urma restructurarii grupului pe linii de business si disponibilizarii a peste 350 de angajati.

"Credem ca la sfarsitul anului grupul Agricola Bacau va putea raporta o crestere de 7-8% a cifrei de afaceri fata de anul 2008, cu o marja neta de 3,5- 4%", a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Creste businessul din industria alimentara

Grupul de firme din Bacau a finalizat primele noua luni ale acestui an cu o crestere de 21,5% a cifrei de afaceri, la 284,7 mil. lei (67,7 mil. euro), fata de aceeasi perioada a anului precedent. Aceasta cifra de afaceri cumuleaza insa doar afacerile companiilor din grup cu activitati in industria alimentara, respectiv Agricola International, Avicola Lumina, Conagra, Europrod si Salbac Dry Salami. Din grup mai fac insa parte si companiile Comcereal, care se ocupa cu achizitia de cereale, Agriconstruct, cu activitati in domeniul constructiilor, si Bac Print, cu activitati in tiparire.

Agricola International Bacau, companie la care deputatul PSD Gheorghe Antochi detine un pachet de 20% din actiuni, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o cifra de afaceri de 209 mil. lei (49,7 mil. euro), cu 10,1% mai mare fata de cifra de afaceri a primelor trei trimestre din 2008.

Se vede rezultatul investitiilor in productie

"Cresterea inregistrata este rezultatul direct al cresterii vanzarilor de carne de pui in 2009 fata de anul trecut, dar si al modificarii structurii de productie in favoarea produselor refrigerate, ca urmare a modernizarii abatorului de pasari si a unui proiect investitional de 12 milioane euro derulat in prima parte a anului trecut", sustine Horoi.

Astfel, in primele trei trimestre ale anului, Agricola Bacau a inregistrat o crestere a vanzarilor de carne de pui de 45,3% in volum si o crestere valorica de 70%, ca urmare a dublarii vanzarilor de carne refrigerata fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, lansarea noului produs Puiul familist a determinat in perioada august-septembrie o crestere de zece ori a vanzarilor in volum comparativ cu cele inregistrate la sortimentul Pui grill tavita in perioada similara precedenta.

In aceeasi perioada, vanzarile de salamuri crud-uscate ale companiei s-au majorat cu 56,7% in volum si cu 70,7% in valoare fata de primele noua luni ale anului 2008, in timp ce preparatele Agricola Bacau au inregistrat cresteri ale vanzarilor de 19% in volum si 37% in valoare, iar semipreparatele si produsele semipreparate au obtinut cresteri de 12% in volum si de 10,8% in valoare.

In ceea ce priveste exporturile, acestea au inregistrat, de asemenea, o crestere a vanzarilor in volum de 128% in primele noua luni ale acestui an, la 2.000 de tone de carne.