AMC: 30% din vanzari asigurate de bulgari

Autor: Catalin Lupoaie 13.10.2009

ArcelorMittal Construction (AMC) Romania, divizia producatoare de materiale de constructii a grupului ArcelorMittal, a inregistrat in primele noua luni din acest an un volum de vanzari similar cu cel din intregul an 2008, ca urmare a intrarii pe piata din Bulgaria, unde compania a exportat 30% din total.

Astfel, Arval, divizia specializata in productia si comercializarea de panouri sandwich, a vandut in primele noua luni 300.000 de metri patrati, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Compania nu a dorit sa faca publica valoarea vanzarilor din primele noua luni din 2009.

"Dupa noua luni din 2009, Arval a vandut 300.000 mp de panouri sandwich, cantitate produsa integral in Romania. Obiectivul principal, dupa crearea facilitatilor de productie in Romania, a fost cresterea cotei de piata pentru Arval si Armat - divizii ale ArcelorMittal Construction Romania-, obiectiv atins in luna septembrie din 2009", afirma Dan Vlaiculescu, directorul de vanzari al Arval. Divizia a vandut anul trecut circa 325.000 de metri patrati de panouri sandwich, similar cu cantitatea vanduta in primele noua luni din 2008. AMC Romania a finalizat anul trecut investitii de circa 15 mil. euro in majorarea productiei din unitatile de la Iasi si Bucuresti, avand in prezent o capacitate instalata de 2 milioane mp de panouri sandwich.

Compania a ajuns la o cota de piata de 9% pe segmentul de panouri sandwich, fiind unul dintre cele mai competitive sectoare din constructii, cu o valoare de 140 mil. euro in 2008, pe care activeaza zeci de companii. AMC Romania, cu afaceri de 22,3 mil. euro in 2008, are trei divizii, Arclad (producator de panouri termoizolante, table cutate), Arval (solutii pentru constructii) si Armat (producator de tigla).