Un muncitor roman castiga de trei ori mai bine in Italia

Autor: Adelina Mihai 18.10.2009

Un muncitor roman care lucreaza intr-o fabrica a producatorului de usi si ferestre Nusco Porte din Italia castiga de peste trei ori mai bine decat un angajat al companiei Pinum Doors&Windows din Bucuresti, detinuta tot de grupul italian, potrivit informatiilor companiei.

"Cel mai mic salariu oferit unui muncitor care lucreaza la fabrica din Romania este de 1.200 de lei net (285 de euro). Nu am renuntat la cresterile salariale, ci chiar am facut majorari de pana la 10% in acest an", sustine Michele Nusco, 33 de ani, general manager al companiei Pinum Doors& Windows din Bucuresti, care are 300 de angajati si care a incheiat anul trecut cu vanzari de 18 mil. euro.

Grupul italian Nusco este format din 18 societati si dezvolta activitati in industria lemnului, imobiliara, constructii si productie electrotermica, fiind prezent pe piata locala prin firmele Pinum Doors & Windows si Nusco Imobiliaria.

Cea mai veche companie a grupului, care are 40 de ani de activitate, este Nusco Porte, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata italiana a producatorilor de usi si ferestre.

"Lucrez de zece ani in fabrica Nusco Porte si am un salariu de 1.000 de euro, acesta fiind primul loc de munca pe care l-am avut de cand am venit aici", precizeaza Petre Gheorghe, 50 de ani, nascut in judetul Dambovita, un muncitor in tamplarie in cadrul fabricii Nusco Porte. Grupul are in acest moment 220 de angajati in Italia, care lucreaza in sediile operationale din orasul Nola (situat in regiunea Napoli) si in cele patru showroom-uri din Nola, Salerno, Avellino si Torre del Greco.

Numarul de angajati din Italia este mai redus decat cel din Romania ca urmare a investitiilor in utilaje efectuate in ultimii ani de grupul italian, unde productia este mult mai mecanizata.

"In total, am investit 25 mil. euro in ultimii 4 - 5 ani in Italia, in noile deschideri de fabrici si achizitia de utilaje", mai spune Nusco.

Michele Nusco lucreaza inca de la varsta de 19 ani in cadrul grupului Nusco, infiintat de tatal sau, unde initial a intrat pe un post de entry level in departamentul de contabiliate. Dupa numai o luna s-a implicat in vanzari, iar apoi a ocupat timp de cativa ani functia de manager de vanzari, inainte de a fi in unul din directorii generali ai grupului.

"Cea mai buna perioada pentru vanzari este sfarsitul lui februarie - inceputul lui noiembrie pentru ca vremea este buna, iar pe santiere inca se lucreaza", mai spune Nusco, care estimeaza ca detine o cota de piata de aproape 30% pe piata locala a producatorilor de usi si ferestre.